frallorna

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Paket & promenad!

Av Lena - 27 december 2012 17:56

 

Tog en tur till åkrarna, & som brukligt så drack gubben kaffe & åt en bulle medans jag fotade & hundarna lekte

 

Hop hopp där borta, Rådjuret hade det jobbigt att springa över hela stora åkern, snön bar inte & den stannade & vilade några gånger, vovvarna spejade nyfiket

 

Minus 4 & vacker sol som försökte visa sej mellan molnen

 


 


Älskar dessa motljus bilder, det är Romme Alpin backarna som syns till vänster 

 


 


 

Skotrar åker förbi oss lite då & då, tack vare dom som vi tar oss fram så bra  

 

Efter bara en halvtimme fick det räcka, det bet lite i kinderna, kändes kallare än det var

 

Hoppsan!! vad väntade i postlådan då?? jo ett brev till Märta & Malte från

Pam & Mirrelle!!! Tusen Tusen Tack & en massa goa pussar hälsar Märta & Malte till er!!!  

 

                   Oj så dom nosade omsorgsfullt...

 

... smaskens sa Malte om detta!!  

 

... medans Märta gömde sitt! i trasmattan!!  ...

                           

               ... & kämpade tappert för att dom inte skulle...

 

                              ... synas!!  tokfian där!!! 

 

                                           Färdigt!!  


Ja den damen hon kan hon, men rätt som det är tar hon fram det & gnager i

godan ro  


 

Äntligen har mina Hyacinter slagit ut! är det någon doft som tillhör Julen för mej så är det Hyacinten, så underbar den doften är, doftar mumma i huset nu  


Slipat tapetskarvar, ska börja tapetsera om en stund, spännande!!


                                        Kram på er  



 
 
Ingen bild

Anna

27 december 2012 18:36

Era åkrar är underbara!

Märta...den som spar han har!

Kram!
Anna

Lena

27 december 2012 23:53

Ja våra åkrar är helt underbara♥

Ja den stumpan *skratt*

Kram på dej♥

 
GeddFish

GeddFish

27 december 2012 20:25

Jag älskar också motljusbilder, helt underbara. Älskar också att fota himlar överhuvudtaget. Åh, dessa vovvar, så mycket skoj de har! Jag gav hundjulklappar, jag med, till båda familjerna. Diego och Molly fick. Henry hade fått tidigare då jag var hos sonen.
Tack för att jag fick förströ mig lite med ert. Hade jag haft en hund hade jag haft sällskap, men det låser mig också, snyft.....
Kramar ...♥...♥...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

27 december 2012 23:53

Så snäll du var till vovvarna du träffade, klart som korvspat att dom åxå ska ha något gott eller kul att leka med ;)

Ja allt beror på hur man lever förståss, vi känner aldrig att vi sitter fast för att vi har vovvarna, men så är det för en del, vill man resa mycket, åka flyg osv. så är det inte så lätt, & att hitta hundvakt är kanske inte heller så enkelt... man få prioritera efter sitt liv♥

Kram på dej♥

 
paloma

paloma

27 december 2012 22:45

Hihihi;) sötnosarna! vad kul de gillade sina paket! de gör de rätt i att rulla in dem i mattan!:) krama och pussa dem från oss! vi skrattar gott åt dem sötnosarna! mirrelle tackar ännu en gång för pysslet hon målar och fixar så fint här! tack fina lena!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

27 december 2012 23:49

Japp dom gick hem! hi hi Tusen Tack än en gång!! :)))

Varsågod, ja du, tänk om det funnits så fina pysselsaker när vi var små ;)...

Kram på er♥ /Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards