frallorna

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Juldagen...

Av Lena - 25 december 2012 16:27

 


 


 


 

Åkte till skogen så vovvarna fick rejsa en stund & ha det skoj  inte kallt alls, bara minus 1 eller 2...

  Gubben fikade...

 

... jag fotade & vovvarna hade bus kul.



  En filmsnutt från djupsnön



  En filmsnutt från samma plats fast för ett år sedan, då Petrus var med...


Har gråtit någon liter idag, saknar dej min kärlek  


 


 

Enorma snö massor

 

En bekant kom förbi där i skogen, pratade trasiga bilar med gubben & så frågade vi vart alla vargar var nu, han har koll på det...

I grannbyn i går, några hundar meter från där vi var idag... (vid dej Kerstin! såg du dom?) & i vår by var det en för  en & en halv vecka sedan, där på åkervägen som vi brukar vara, så dom är runt oss hela tiden hua...


I dags tidningen läser man om Vargen var dag, i andra ändan av staden satt det en på altanen när kvinnan i huset skulle ut & röka, det myllrar av dom här hos oss...


 


 


 

Älskade älskade Malte Palte tokis!!  


Hundarna har ätit & på spisen puttrar gubbens potatis, till det "mammas" köttbullar & min lingonsylt  själv åt jag något mer onytting  


Lite söta Märta bilder kommer senare!


                                 Kram kram mina fina  

 
 
Ingen bild

Kerstin

25 december 2012 18:38

Nej jag har inte sett någon varg,gick kl9oo i morsse såg inte ett spår av varg eller människor vi var helt ensamma jag å Kasper,jag hade Kasper lös han blir så glad när han får busa av sig,men jag har faktiskt tänkt att man springer väl på någon snart,fick också höra att det varit här i skogen vid huset hos oss,så dom stryker väl runt här så man får allt hålla ögonen öppna,har nyss ätit är tvärmätt,men det blev inte julmat är ganska trött på den,vi får väl ta en omgång i morron så det blir slut.
Ha en fortsatt bra jul Kram Kerstin...

Lena

25 december 2012 19:23

Ja du såg kanske vilken vi pratade med? Rolfen, han miste sin Gråhund för 2 veckor sedan, släppte hunden i skogen mot er, så blev den påkörd av tåget & dog...

& där på åkern där vi tog kort på Frida & Kasper med den blå bakgrunden, såg Gurdun (Reines ex) varg

Han hade en jaktvän som miste sin hund mot Falun hållet tror jag det var, hunden hade inte ens gått från bilen när vargen sprang fram & nöp hunden i nacken & sprang iväg, en stövare tror jag han sa...

Uch, dom är överallt! vi kollade noga efter spår där vi var idag vid Skomartjärn, självklart är man vaksam & vi var bara på den upp plogade planen, så dom fick rusa av sej lite energi, & det törs vi nog fortsätta med.

Vi har ätit rester, gott gott & nu ett glas vin ;)

Strax tv!

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards