frallorna

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

Dan före dan...

Av Lena - 23 december 2012 11:12

 

                               Bara så ni vet! /Märta

 

Tog ut den lilla Brietårtan ur ugnen mmmmm... ringlat honung över innan den åkte in, men man kan ta sirap åxå om man inte gillar honungs smaken...

 


 


 

Jag åt ett glutenfritt ljuvligt tunt bröd till, så gott så jag vet inte vad, rekomenderas verkligen, finns många recept att googla bland, för jag bara höftar med alla ingridienser i vanlig ordning -prova vet ja!!  


Denna tårta var en liten en, ur Petrus barnens Julklapp  vi plockar & smaskar av godheterna & magarna jäser för fullt!!  


                                       ----------------------------------------


På radion på förmiddagen, så spelades Stilla Natt för alla djur som somnat in det gågna året, så vackert...


Saknar min Prins mer än någon kan förstå... & tårarna är fortfarande många...


Jag försöker att inte skriva så mycket om det, för kritiken vissa kommer med gör så ont, -gå vidare! gör si gör så....


Det förväntas att man ska gå vidare, självklart, le & vara som vanligt... & visst, jag lever, kan le, kan skratta, men mitt hjärta är trasigt för alltid... en del dagar går bättre, medans andra är jobbiga... 


Han var mitt barn, om än med 4 ben  

 

Älskade älskade älskade ungen min saknar dej mer än alla ord kan förklara  


                  Kram mina fina som kikar in  

 
 
paloma

paloma

23 december 2012 14:01

Oh! Nu gråter jag med! Mitt hjärta gråter med dig! Jag sörjer med lilla gubben fast jag aldrig träffade honom!
Men vet hur underbart fin och vacker och klok han var! Perus kunde inte ha haft en bättre familj än er! tänk vilken lycka att han valde er! för det är jag övertygad om,
Tror även att han har det bra där han är nu! för oss som är kvar känns det jobbigt och tungt! Speciellt nu i jul tider! men gläds åt den fina tid du fick med denne lille prins! Och tänk att just ni fick ha honom.
han har det bra där han är nu i himmelen...Marcus vakar över honom, det har han lovat mig <3 han älskar dig och vill du skall vara glad åt den fina tid han var hos er,
Den dag din tid är slut här på jorden VET jag en kille kommer skuttande med pussar och kramar till dig och välkomnar dig dit där han är! då får ni vara tillsamans i evigheten! men tills dess vill han du skall ha det bra här med Prinsessan! Och hans son!
Tänk vad fint han lämnade ett arv till dig! Malte <3 han behöver dig här..nu!
KRAM FINA Lena, och jag tänker på er i jul.vet det är jobbigt, men kämpa på!
märtha står här och tittar på mig på köks bordet! hon är så fin! Ge henne en go puss från oss! Och Malte med!
brie tårtan ser helt underbar ut! mums!
jul kramar.

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

23 december 2012 17:25

Vad ska jag säja? du skriver allt jag ville höra♥ & jag vet att det kommer från ett hjärta som vet vad sorg är...

Du ska veta att Petrus älskade barn över allt♥ skulle tro att han sitter där bredvid din finaste Marcus nu & pussar honom♥ *ler*

Tack finaste♥ & EN GOD JUL TILL ER!!!!!!♥

 
paloma

paloma

23 december 2012 14:03

DS
sorg tar tid! Vem är folk att dömma din sorg? sparka dem i röva från mig, man får sörja oavsett tid! vet hut! Ni som dömmer!
kram
DS

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

23 december 2012 17:21

Du är bara BÄST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram♥

 
Lisa

Lisa

23 december 2012 14:54

Han är verkligen fin Petrus. Förstår att du saknar honom. Ta hand om dig och ha en fin helg.

Kram/L

http://Lisaluring.blogspot.se

Lena

23 december 2012 17:21

Tack & Kram♥

Önskar er en FIN & GOD JUL!!!♥

 
Kikkan

Kikkan

23 december 2012 15:00

Vilken kalas tårta!!! Har en Brie liggandes.. kanske jag skulle låta bli att bjuda på den i kväll och bara ha den för oss själva en annan dag. Hur kan folk bara lägga sig vad man själv tycker & tänker både i sorg och vid andra tillfällen 3:) .. om de har opassande åsikter kan de väl hålla dem för sig själva.. en dag blir det deras tur och som jag håller stenhårt på > synden straffar sig själv!!!! Ha en riktigt God Jul massor av kramar från London till Er alla. ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

23 december 2012 17:20

Ha ha.. eller hur? ;) gotta sej själva en dag kanske fniss...

Ja du, sorg kan vara så olika, en del tar sej lättare fram, andra har det jobbigare... livet går vidare & jag känner att det finns inga rätt eller fel, inga mallar som är färdigskrivna, utan allt är upp till var & en... men saknaden kommer alltid finnas...

Tack! GOD JUL & må så gott!!!♥

 
Blessingsrehab,blogplatsen,se

Blessingsrehab,blogplatsen,se

23 december 2012 15:09

Ahhhh sicken brietårta hehehehe..Vi är frsmme allt e väl. Go Jul/ Blessssss

http://Blessingsrehab

Lena

23 december 2012 17:16

Å så skönt att resan gick bra!! toppen!! :)))

Tårtan är god, alldelens fööör god ;)

Kram, mys på & rå om varandra & GOD JUL!!!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards