frallorna

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Måndag...

Av Lena - 17 december 2012 17:48

 

Hem från jobbet & ut med vovvarna, nollgradigt, men så disigt & mörkt så reflexvästar hade vi alla 3 

Gamla Skolan har numer ett litet Bibliotek, där vi byfolk får lämna in & låna.

 


Hääästarna, så spännande ni är!

 

& stackars Tjurarna, som bara lever för en sak...  

 

Ner mot åkrarna & frihet!!

 


 


 


 


 


 

Märta hade spunk, så vild & yr i mössan så jag vet inte vad  

 

Romme Alpin

 

När vi skulle gå hemåt stretade Märta emot, hon ville vara ute längre! så vi tog en omväg, vad gör man inte för sin lilla söta  så underbart när hon fått energin tillbaks...

 

... även i koppel så skulle hon ner i snön & röja!!  


Efter en timme gick vi hem i alla fall, för trots mildvädret började det bita i kinder & benen.


Nu ska jag baka mjukt bröd till gubben  


                        Kram på er mina fina som kikar in  


 
 
Kikkan

Kikkan

17 december 2012 19:42

Ser ut som Märta gapskrattar på en av bilderna :)!!! Förstår att hon är glad med all snörullning, toppen att hon är tillbaka i full fart igen. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

18 december 2012 19:33

Tack! & ja det ser så ut, tror det var så åxå ha ha..

Kram♥

 
Ingen bild

Anna

17 december 2012 20:12

Vilken underbar promenad...
Man ser lyckan i Märtas ögon!
Hi hi och som en struts med huvudet i snön...Rumpen stumpen i vädret...

Gud va go hon är Märta
Ja à du är fin du med Malte! Och matte blev snygg i håret.
Kul att få dela er vardag!
Kikar in i morgon igen!

Kram
Anna



Lena

18 december 2012 19:32

Ja den var skön :)) så skön så Märta ville inte hem igen ;)

Jag blir så glad i hjärtat när jag ser glädjen & ivern i henne, när hon är i sitt rätta jag♥

Tack! gillar mina slingisar ha ha... skönt med lite upp piffning i skallen, den har varit grå allt för länge nämligen ha ha... ;)

Kram♥

 
pezze

pezze

17 december 2012 20:38

uj uj uj..
har Märta-Pärtha blivit en plog-hund nu ;P
vad mkt snö ni har fortf... :O
för här i alingsås har det töat riktgit ordentligt, så man bara ser snö på vissa ställe o grönt/slaskigt på andra ställe...
*suck*
ville ju ha vitt jul..
men jaja..
det ryktas om att det ska snöregna on ngn dag o samt bli kallt igen.. men nog inte lika kallt som ni har där oppe... :)
ha en skön kväll du/ni!! :)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

18 december 2012 19:29

Ja hon plogar på som bara den! ha ha... & mycket snö har vi, även om det regnat lite här idag, men snart blir det lite kallare säger "dom" fast helst inte så kallt som vi haft ;)

Tack & Kram!♥

 
GeddFish

GeddFish

17 december 2012 22:00

Alltså, ni bor så vackert, det tänker jag varje gång jag kikar in här, en underbar natur!
Vad vovvarna bökar runt i snön, hihi...
Kram till er fina♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

18 december 2012 19:28

Mmmm vi bor verkligen vackert♥

Märta går fram som en tromb i snön ha ha..

Kram♥

 
Therese

Therese

18 december 2012 07:40

Åh, vilken rolig bild när Märta dyker ner i snön!!
=D

http://www.frallalov.blogspot.se

Lena

18 december 2012 19:27

Hi hi.. ja den tokfian ;)

Kram♥

 
paloma

paloma

18 december 2012 09:32

Haha tror det är en liten fralla som älskar snö! Har fått en ny favorit bild :) den när man bara ser baken på henne gud så fin hon är!
Snön töar nog bort här lagom till jul!
Lite trist hade hoppats på en vit jul utan halka! Nu verkar det bara bli slask och just halt!
Skall till läkaren i dag!
kram ni fina!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

18 december 2012 19:26

Ha ha.. ja den gumman hon kan hon ;)

Absolut att snön kommer ligga kvar, fast det har regnat här idag, men snart får vi visst kallare har det sagts ;)

Kram♥

 
Tina

Tina

18 december 2012 15:08

Härligt att se dina galna hundar!
Det ser ut som om vi har lika mycket snö som ni - men inte lika bra vägar att gå på tyvärr, här är det salt nästan överallt och det gillar inte mina hundars tassar :0(
Stor kram!

http://www.tinric.com

Lena

18 december 2012 19:25

Vi har ingen saltad väg som tur är, en på Fralleforumet hade en som fått svåra frätskador i ena ögat av vägsaltet hu hu...

Mycket snö & bra promenadvägar, men ibland söker vi oss bort, så det blir lite nytt & spännande än det gamla invanda ;)

Kram♥

 
Kikkan

Kikkan

18 december 2012 15:36

Önskar Er en fin 30-årig bröllops dag. Kramar i massor ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

18 december 2012 19:22

Tack Tack!! :)))

Kram♥

 
Lisa

Lisa

18 december 2012 16:14

Hej min vän!!

Blir så glad över bilderna med busiga hundar - vad skönt att de har varann. Ibland önskar jag av hela mitt hjärta att Frasse hade en kompis här hemma att busa med. Det blir ju liksom på ett annat sätt än att bara vara med matte och husse.

Ta hand om dig
Kram/L

http://lisaluring.blogspot.se

Lena

18 december 2012 19:21

Ja oj vilken glädje dom har i varandra♥ men det är nog olika på hundar åxå, en del vill vara ensama 4 benta i sin familjeflock ;) men dessa & Petrus gillade varandra & gemenskapen♥

Kram♥

 
Ingen bild

Julia

19 december 2012 22:25

Otroligt fina bilder du tar, har fastnat för din blogg då jag precis köpt en egen liten fralla:)

Lena

20 december 2012 12:21

Tack!! :)) å så spännande!! å så nyfiken jag blev!! ;) kan bara ana att du är helt förtrollad i din lilla frallis♥ en helt hänförande ras♥ Grattis & Lycka till!! :))

Kram♥

 
paloma

paloma

20 december 2012 08:53

Vad fint du har gjort! Hur skriver man så uppe på headen som du gjort? Jag vill med ha text så!
Nu har det snöat i gen! Så tror vi får en vit jul trots allt! I dag har jag tvättstugan, i morgon och på lördag kör vi på med det sista innför jul aftonen..lägger på paketet i morgon. stor kram till er alla! och ge katten en jul kram med,<3 hur mår den nu?
kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

20 december 2012 12:14

Jag skriver & så genom Foto shop! men om du googlar så finns det många bra gratis program där man kan göra hur fina saker som helst! ett vet jag som många vänner använder är Picasa, goggla på det vet ja!! jag hade åxå det ett tag, men så föll det bort, vet inte vad för knapp jag kom åt *skratt* så nu har jag detta, fick en bränd skiva av en kompis & den funkade, annars så kostar ju fotoshop-cd:n ganska så mycket :(

Tack! så spännande! & jag hoppas vårt paket till er kommer fram före Jul!! :)))

Kram♥

 
paloma

paloma

20 december 2012 08:55

DS. Glömde ju fråga!
Inte känner ni en kille som heter Bengt? Bengt Lassel? Han har en son som heter Johan!
kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

20 december 2012 12:15

Nej det gör jag inte, har aldrig hört det efternamnet.

Kram igen!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards