frallorna

Alla inlägg under november 2012

Av Lena - 2 november 2012 23:36

 

Har varit hos finaste kusin med fru på middag! sagolikt god mat & efterätt!  

 

Egenplockade blåbär, hallon, vinbär & jordgubbar & så lite banan, till detta en ljuvlig sås på filadelfia, vanilj, grädde & massa annat smarr mumma mumma  

 


 

Ta skydd! -Malte kommer!!  & han bjöd på pussar så tänderna flög! eller kunnat flyga  

 


 

-Undra va ja ska ta...?....

 

Märta är lite "softare" & fullkomligt nöjd om hon bara får sitta i knät på någon & bli smekt  


Uber trevlig kväll! blev inte så sent, gubben jobbar natt & tog en timmes komp & åkte direkt till jobbet.

Så kollade jag mobiltelefonen & såg att klockan var elva, oj sa jag till honom, vi kanske ta ta & bege oss?

Så vi tackade för oss & åkte åt varsitt håll.


Väl hemma kollade jag klockan, funderade ett tag innan polätten trillade ner -jag hade inte ställt tillbaks mobilklockan! den var inte alls elva utan tio!  

-nåja, gjort är gjort!  


I morrn ska jag min mamma & moster åka till VästerDalarnas pärla Nås & lägga en krans på mormor & morfars grav, sedan på hemvägen stannar vi i Dala Floda & lägger en krans på min gammelmormors grav, kransar som jag gjort.


Nu strax sängen


                                Gonatt mina fina  

Av Lena - 2 november 2012 11:52

Trist väder, regn & rusk. Denna bild är från en dag i mitten av oktober när solen lyste...


In till stan & fixa med en del bestyr


                                                  Kram  



Av Lena - 1 november 2012 17:39

 


 


 

Gick en halvtimmes vända & sedan när alla katterna var inne så fick vovvarna busa & leka på gården, oj va Malte gillade det!  


Varit in till grannstan & växlat pengar till pund, ska åka till London om ett litet tag, jag min mamma min syster & min svägerska- som fått denna resa med al in clusiv av oss på sin 50 års dag! -ja nu är säkert hotellet ganska så "rächigt"  men vem bryr sej när man bara ska sova där, & knappt så man kommer hinna det  

Har varit lika varje gång, klockan på ringning vid halv 7, frukost continental typ en kopp te   & så iväg till Londons affärer & gator & hemma på rummet igen vid åtta nio på kvällen, -de ni!  


& så träffa finaste Bloggvän & vän Kickan! hon visste en fin gammal pub vi ska gå till i utkanten av Paddington, där det spelades live musik på söndagar, låter inte det mysigt så säj?  ta en bira eller 2  & vingla hem i London natta! ha ha.. nädå skoja bara  


Kokat små frikadeller åt vovvarna   -en stor kött gryta åt gubben & 2 stora köttfärslimpor med sås, åxå till honom, strax packa & frysa in.


                                       Kram mina fina  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards