frallorna

Alla inlägg under november 2012

Av Lena - 12 november 2012 19:19

 


 

                      Aika & Petrus, dom älskade varandra  


Jobbat idag igen, ååååå vad jag älskar mitt jobb  


Hade ett ärende innan jag åkte hem, & väl hemma var det ju mörkt som

i natta!   inga gatlysen där vi tog oss en vända, trodde jag skulle stupa emellanåt, gröpper i grusvägen, jag famlade mej faktiskt fram... & rätt var det var stod det en "gubbe" framför oss! höll på att skrämma ihjäl oss  -fast det var en snäll en, som tyvärr tagit sej lite för många öl... vi pratade en stund, han klappade hundarna & så gick vi åt varsitt håll.


                              Kram på er  

Av Lena - 11 november 2012 19:36

 

Åkte till Mormor & Morfar & firade Fars dag där, ena sonen var där före oss & hade slumrat i soffan, väcktes av en yster brossa!!  

 


 


 


 

Min glutenfria hemmagjorda bakelse som mamma gjort   smakade som

en dröm

 


 


 

-Vad vill du undrade mormor?

 

-ha nått gott förstår du väl sa Malte!  

 

Lyckades inte fånga kramarna som morfar fick av sönerna.


Gott fika & en trevlig stund!


Strax Solsidan


                     Kram alla gullisar som kikar in!  

Av Lena - 11 november 2012 11:29

 

           Fars dag  & våran far ska få den bästa dag!!  


 


 


 


 


 


 



 


 


 


Jordens underbaraste pappa till både 2 & fyrbenta & min man  


-vi älskar dej alla över allt på denna Jord, bara så du vet     


Du är klippan i våra liv & kärleken  Tack för att du finns i våra liv  


                        Kram på er alla som kikar in!  


Av Lena - 10 november 2012 15:39


  Bläddrat bland bilder & filmsnutter... detta var Petrus det  tokrolig, glad

& yster   en gladare & snällare hund tror jag alldrig jag kommer att få uppleva... & så vacker i sin choklad färg & sin fina maffiga kropp  


Han gav avtryck på alla han mötte, älskade livet...


                                         Kram  


Av Lena - 9 november 2012 22:03

 



 

 


 


 


 


 


Jag avbröt tapetseringen & så åkte vi iväg till åkrarna & gick en skön promenad.


Satte Malte & Märta i bilen, in & hämta kameran & något mer, men vad... funderade... men nej det var nog inget mer!


Ur med vovvarna, men först på med täckena -skit åxå, det var ju dom jag skulle hämtat...  


Märta & Malte blev desto gladare  & så värst kallt var det väl inte heller.


Kan inte komma ifrån att det numer alltid käns så tomt, de där ystra & livfulla... Petrus du fattas oss 


 


Mätta i magen trängde dom ihop sej i lilla Bian & kollade på när jag fortsatte tapetsera, & i morrn blir det klart! 


                                         Kvällskram  


Av Lena - 9 november 2012 09:24

 

                                      Zzzzzzzzzz....   

 

Strax ska jag fortsätta med tapetseringen, det tar sin tid, snabb är jag inte men bra blir de!   Ångrar att jag satte denna tapet i sovrummet  skulle satt den som fond i vardagsrummet istället, så jag kunde se den hela tiden, min morfar köpte den från England för mer än 30 år sedan, & när deras stuga plockades ur fanns 3 rullar kvar, av dom gjorde jag denna fondvägg, min mormor älskade den, jag med  

 

Morgonpinken gick fort, kallt...

 

... doftar så gott, det eldas i stugorna...

 

... solen masar sej upp över berget bakom oss, ser ut att bli en vacker dag.


                            Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 8 november 2012 22:32

 


 


 

Aika följde med på kvälls promenaden i mörkret, & hon fungerar som våran ficklampa!  

 

Västarna på på oss alla 3!


Tapetseringen går finimangs! lite pillit & knåpigt emellanåt, men kul! & något att lägga tankarna på...


                                          Kvällskram  

Av Lena - 8 november 2012 10:23

 

                              Skutt över nejderna...


... tänk så kul bröderna bus hade ihop   nu får Malte skutta mest ensam...

... Märta hänger på hon åxå, men som jag sagt förut, inte på samma vis...


 

Vi är inne, lekt en vända, tuggar ben, myser & tar det lungt


Blir strax fortstättningen av tapetseringen, satte upp en våd igår kvällst, den ljuvligaste tapet jag sett, så underbart söt & fin, är helt hänförd av den  sedan ska farmor & farfars björk möbel in, det vackra linneskåpet, köksbordet får bli mitt databord & stolarna ska stå bredvid mmmm    ni ska få se ni  en annan gång...


                                     Kram kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards