frallorna

Direktlänk till inlägg 3 november 2012

Allhelgona...

Av Lena - 3 november 2012 17:49

 

Ett av dom lyckligaste ögonblicken i mitt liv  

Petrus 5 1/2 vecka  

Saknaden är fortfarande tung... & ärret i mitt hjärta är långt ifrån läkt...

 

Min moster, mamma & jag har tänt ljus på mormor & morfars grav i Nås kyrka i Västerdalarna

Dom gav oss barnbarn en fantastisk barndom, som den finaste Astrid Lindgrens Bullerbyn fast sann  & även om vi hade dom finaste föräldrar så ville vi var där all tid som gick...

 

Smyckade mormor mors grav i Dala Floda kyrka på hemvägen  

Stannade & plockade lite ris på vägen hem

 

Stannade åxå till hos min moster som bjöd på fika, fast min mamma hade lagt i glutenfritt till mej, attans att behöva stå emot min mosters sockerkaka  

 

Hennes vackra fönster...

 

Hem, & gubben vaknade från nattskiftet, fixade mat & så åkte vi till grannsocknen för en promenad, efter 40 minuter var fingrarna stelfrusna...

    Konstfrusen skridskoplan klar!  


 

Regning & grå dag...


Om en stund åker gubben på nattskift igen, tråkigt...

Blir till att kramas på golvsängen framför tv:n & mysa  


                 Kram & fin kväll mina fina som kikar in  



 
 
Ingen bild

Kerstin

3 november 2012 19:05

Men så fina bilder,å så Petrus lilla gubben så fin,,jag var till Siljansnäs i går å satt dit lykta på mina föräldrars grav och farmor å farfas grav,har nu tänt en massa värmeljus så nu är det varmt å skönt här,så nu skall jag sätta mig i fåtöljen å digga TV...
Ha det gott kram Kerstin.

Lena

3 november 2012 22:38

Ja visst var han söt♥
Tänk så fint det lyser nu på alla Kyrkogårdar♥
Tänt ett ljus för Petrus♥

Kram♥

 
Kikkan

Kikkan

4 november 2012 00:24

Har nu läst ikapp lite här på bloggeriet. Här firar man inte alla helgons dag men jag har haft lite ljus tända. Hotell namnet i London please !!!! så jag vet var man ska hämta damerna, ska blir jättekul att ses. Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

4 november 2012 13:00

oj oj oj ja ja ;) ska skriva på stört!! nu på en gång!! :))
Kram!♥

 
GeddFish

GeddFish

4 november 2012 11:28

En stor värmande kram till hela familjen och vovvar! ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

4 november 2012 12:59

Tack♥
Detsamma till dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards