frallorna

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lena - 21 oktober 2012 17:54


                                                  
 Gosisarna  


Bara gått korta promenader, regn mer eller mindre hela dagen.


Tur dessa 2 hjärtan kan roa sej med varandra! så snälla & kramiga med varandra alltid, & har så varit alltid, ända sedan Malte flyttade hit för snart 2 år sedan, inte en enda gång har dom bråkat! 


Tända ljus, kura inne


                                     Kram kram   

Av Lena - 21 oktober 2012 09:45

 


Dystert väder men inget regn...


Morron vända & frukost gjord, vaknade tidigt, låg & tänkte...


Idag kl 12.00 är det repris på Skavlan! jag ska se det igen, & för er som inte tänker se det, så lyssna i alla fall på slut snutten, då Mando Diao sjunger Strövtåg i hembygden av Fröding  

Fast jag lyssnar på den genom youtube hela dagarna! eller så på min gratismodell av Spotify, men den är begränsad i tid & olika spärrar   har förståss olika upplägg så man ska frestas att köpa...


                    Kram & hoppas ni får en fin dag  

Av Lena - 20 oktober 2012 19:40

 

För alltid i mitt hjärta  ....

En del dagar går hyffsat, andra inte alls.... idag är en sådan...

Tårarna rinner lika som regnet utanför, saknaden river i hjärtat....

-var är du min Prins?...

 

 

 

                                        2 ljuvliga hjärtan  

Så goa med varandra, Märta hon pysslar om Malte, & Malte pysslar om mej, & så kommer Märta krypande & ska pussas åxå   & snart kommer gubben  tur vi har varandra  

Skavlan igår, så vackert... & jag blev så glad av att lyssna på den gamla Norska damen som pratade om sin sorg... jag som inte vet hur den är att handskas med den, tror hela tiden jag är knäpp i alla funderingar & tankar jag har...

Gå vidare! gå vidare! har någon sagt till mej -du får inte stanna i sorgen!

Jag gör så gott jag kan... men sådana ord stannar i mej, får mej att känna mej så usel & värdelös...

Jag saknar Petrus så enormt & vissa stunder kan jag inte förstå allt som hänt...

Skavlan avslutades med Borlänge killarna Mando Diaos Frödings låt -Strövtåg i hembygden, lyssnar på den, gråter... men får åxå lite ro i själen...


                                         Kram  

Av Lena - 20 oktober 2012 10:17


Märta: -Va du slaffsar när du dricker vatten Mate! -stå still så jag får torka dej!...


... sa Märta igår kvällst   dålig skärpa när det är halvmörkt, men sött  


Grå morron, ska börja städa ur datarummet & börja riva tapet, om det nu är en sådan som ska det, mins inte... &


... en promenad innan regnet, som ska komma...  glutenfritt bröd står & jäser, fixa matdosa till gubben, ja lite så ser det ut här på dagens agenda


                               Kram mina fina   



Av Lena - 19 oktober 2012 19:07

 

Efter ett ärende gubben haft, kom han hem & in genom dörren:

-kolla vad pappa köpt Malte! nu ska vi dela på en munk!!  

& så tog dom en fika  


 


 

Gubben åkte på ättämiddags skift & vi åkte till grannsocknen för en skön vända

 


 


 

Vackra Romehedslägret.

Vattenpussar mest överallt, alldelens lagomt väder, så skön vända på en timme.

 

Solen har inte orkat igenom, så är det ibland... på alla vis....


Vovvarna fick bada från hälften & neråt, Märta älskar att blir duchad! som hon njuter gumman  


Nu tv kväll på golvsängen


Saknar vår Prins Petrus, saknar saknar...


                                    Kram  

Av Lena - 18 oktober 2012 23:25

 

Golvsängen 23.01 pip...


Själv kravlade jag mej upp, & om en stund ska jag se Kockduellen i repris mitt i natten, då gubben tidigare såg sitt favorti program -Lyxfällan, som gick samma tid.


                           Sov så gott mina fina  

Av Lena - 18 oktober 2012 20:33

 

Idag har varit en ganska så soft dag, kortare promenader & regn på eftermiddagen

    Har köpt tapeter, ska fixka om här i datarummet

En mjuk gammeldags rosen tapet, kostade faktiskt bara 169 kr rullen, & då var rullen extra lång, en mjuk tapet, bilden på hela ger faktiskt ett starkt & vasst intryck...


När tapeterna är uppsatta som jag gör själv, så ska farmor & farfars möbler in, en möbel som består av björk linneskåp, bord & stolar i samma & vackert snidat, från deras start i livet, & som jag fick ärva, kommer bli sååååå vackert  


                      ----------------------------------------


Kasten är tvära i livet, en vän har mist sin älskade fralla...

Vi har pratat natten igenom, & idag... gråtit & pratat, gråtit & pratat...  stöttat varandra... mitt i sorgen kändes det ändå så skönt... & jag kan känna att jag har kommit en liten bit längre,  en liten liten bit...

En oerhört jobbig natt & dag men åxå fint att kunna lyssna, förstå & mötas i sorgen & kanske hjälpa lite lite....


Jag har alldrig varit i en sorg som denna & visste ingenting...


Sorgens olika stadier, har fått förklaringar av en vän som nyligen miste sin man i canser, det har känts oerhört befriande... när man inte förstår sin egen kropps reaktion, ilska, vrede, hat, ånger m.m.... & så får man höra att man ändå är normal...

& jag förstår nu att min hjärna har gått in i ytterligare en fas, jag kan inte längre känna av traumat som var... hoppas åxå att det är en normal reaktion...


Men jag kan gråta & längta... gråter varje morgon jag åker till jobbet... måste torka tårarna en halv kilometer innan jag är framme, har en servett med mej som jag måste torka inne i ögat, klappa mej på kinderna & stänga av...


Men ändå är jag lyckligt lottad, som har 2 4 fotade som behöver mej & en man som alltid finns nära  


                                 Kram mina fina  






Av Lena - 17 oktober 2012 10:52

 

Pussar av denna gudomliga lilla söta mun är bara föööör underbara  

-förstår ni!!  


 

Kiss & pruppvändan gick som en blixt! först inget regn, men så kom allt på en gång! skyfall gånger 1000 kom över oss...


 

Igår kom klubbtidningen för Fransk Bulldogg, där Petrus fick äran att pryda baksidan med en helbild, så ärofyllt & vackert, blev så glad  min fina ängla Prins  


Ser ut att bli en mestadels inne dag här, grått, blåsigt & regningt & ingen ljusning på himlen kan jag se.

                                Kram  kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards