frallorna

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Filmtajm!!

Av Lena - 27 oktober 2012 18:11


 


                                                 Full rulle!!  


 

Blev en skön stund, inte jätte kallt i solen men inte heller så varmt...

 

                                                  
  Hej å hå!!  

 


 


 


 


 


 

                                              Gullisar  


Efter åkern, som inte blev på någon väg, då den inte alls var helt frusen, utan bitvis geggig, så har jag bakat glutenfritt formbröd, gjort en stor tratt stuvning & snart blir det varma mackor av det! medans gubben körde fram Husbilen   på gården & fixade lite med den, någon slang som skulle kontroleras & efter det krattade han löv, jämn fördelning!  


Föresten igår blev jag helt helt uppslukad av en helt helt fantastisk film på kanal pluss, en romantisk drama från 2011 som hette Jane Eyre, som utstpelade sej på 18-19 hundra talets England i en slottsliknande miljö.  


Är inte så förtjust i film, men är det filmer från England & 1800 tal till tidiga 1900 talet, det får gärna vara slitigt & eländigt & kontraster, som i Barnmorskorna i East End tex. den älskade jag, eller Copperfeld, mums  -då går jag igång! 


Kanske har jag levat på den tiden? vem vet...  


Nu tv & gos  


                                             Kram kram  



 
 
Emme

Emme

27 oktober 2012 19:26

Fin blogg ta gärna en titt på min!!

http://lifeofemme.bloggplatsen.se

Lena

27 oktober 2012 23:07

Tack! ska kolla in på din sida! :))
Kram♥

 
Ingen bild

kerstin

28 oktober 2012 05:52

Hej,hej gör ett färsök igen.

 
Ingen bild

kerstin

28 oktober 2012 05:55

Gjorde från mobilen och det funkade.

Lena

28 oktober 2012 09:35

Jag har inget internet på min telefon, vilken lyx du har ;)
Bra att det ordnade sej!
Kram♥

 
Ingen bild

Kerstin

28 oktober 2012 06:48

nu skall jag försöka från min dator.

 
Ingen bild

Kerstin

28 oktober 2012 06:52

Måste varit något fel,det har väl hakat upp sig någonstans,skönt att det funkar igen.Svampen ligger i frysen nu,var lite jobbigt att rensa för dom var ganska blöta,i dag var det verkligen kallt 7½ grad,så nu får man palla på sig varma kläder.....
Kerstin.

Lena

28 oktober 2012 09:34

Jag lät dom tina & stå en stund framme så dom torkade till lite, då gick det bra, men oj så mycket mossa & annat som följde med hem ;)

Skönt med en till fin dag, om än kall ;)

Kram♥

 
Ingen bild

Anna

28 oktober 2012 08:23

Kul med en film igen...
Fullrulle!
Och så ska det rullas runt på marken nu när täckena kom fram!

Älskar oxå dessa engelska filmer!
Och snart börjar Down Town Abby ( vet inte om jag stavade rätt där ) härlig serie!

Är jätte intresserad av ett kort på Petrus och Malte på tu man hand ( som jag har döpt kortet )

Betalar för kortet + frakt + emballage
Och du det är ingen båska, det får inte vara besvärligt!
Och kortet behöver inte vara så stort!

Å så fint!
Kramar till er !
Nu frukost här och sen in till stan och fixa en ny bädd åt busen.
Anna

Lena

28 oktober 2012 09:32

Ha ha.. ja rulla brukar inte Malte göra annars, men nu när täcket kom på blev det andra bullar ha ha..
Jo när Petrus levde rullade dom ofta, för Petrus var en rullhund verkligen! & Malte tog efter♥

Skicka mej din adress på: lenaemanuelsson63@hotmail.com
så kommer det! :))

Jag tok älskar att köpa bäddar åt vovvarna! Rusta har jätte sköna teddybäddar som är hyfsat billiga, hos oss kostade dom 149 kr fast vet inte om ordinarie pris var 199, stora stora, lade 2 på varandra, men tyvärr har dom dragkjedja som är ytterst kul att slita sönder ;) & dra ur stoppningen & sprida över hela huset! ha ha ha.. ;)

Kram!♥

 
Ingen bild

Anna

28 oktober 2012 10:49

Bra tips!
Ska kika på döm!
Charlie har växt ur sin! Kommer bara och vill sova hos oss!
Får göra en golvsäng! Smart! Och skönt!

You hot mail!

TAck!
Anna

Lena

29 oktober 2012 20:59

Ok! ;) fast sova hos er är nog skönare ön alla bäddar som finns!! :)) ;)

Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards