frallorna

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Freda...

Av Lena - 26 oktober 2012 18:56

 

Har fått hem några förstoringar på våra 4 benta älsklingar, bl.a denna ... 

 

                                         ... & denna  


Minnen av & på våra kärlekar ska pryda väggarna, har tänkt så länge men inte fått fingrarna ur ***** lixom  


Jag har ju några bilder att välja bland om man säger så, är nog nu omkring 40.000 eller mer i mitt arkiv  


Märta har varit på blodprovs tagning för sköldkörteln, träffade en fantastisk veterinär, som tog sej all tid i världen!  vi pratade om hennes vikt & så & hennes mående som faktiskt blivit mer glatt!

Sedan ny Rabies vaxination på både Malte & henne.


Sedan var vi in på Djurmagazinet & köpte nya säkerhets selar för bilen, krocktestade & godkända! det var inte dom förra.


& så lite godis till kommande festligheter! Petrus & Kathinka bebbarna fyller

snart 2 år!  tänk va tiden gått, mins när Malte kom hem & Petrus älskade honom totalt vilkorslöst  önskar att tiden kunde skruvas tillbaks...


Tänk vad jag saknar & längtar efter min Prins, min fina ängelmin stolthet

               


 


               

Dom var måna om honom båda 2, men Petrus tog verkligen på sej pappa rollen med hull & hår!  


Kväll & kärlek med flocken, älskar Malte & Märta lika enormt mycket  & sorgen hade varit lika tung vilken jag än mist & den ena kan inte ersätta den andre...


Frost hela dagen & på kvällningen kom det en snödämp till, + den storm som blåst hela dagen, höll på att blåsa omkull Malte & mej, Märta hon vägrade gå en meter mer än nödvändigt  


I morrn förmiddag ska jag & Kerstin ut & plocka trattisar! undra om vi kan hitta några i snön??  


                                    Kram mina fina     


 

 
 
Kaisa

Kaisa

26 oktober 2012 22:46

Hjärta hjärtan ❤❤❤❤❤

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

27 oktober 2012 08:17

SÅ FINA BILDER, skrollar och kikar igen och igen... Så fin bild med Malte i pulkan övervakad av de äldre!

Själv älskar jag bilden på Petrus och Malte på tu man hand!
Så otrolig fin bild på skogsvägen!
Har själv tänkt tanken att den bilden skulle jag rama in på arbetsbordet här hemma!
Är det ok!

Hoppas ni hittar många trattisar och önskar er en trevlig dag!
Du Lena, det kanske är dags för en liten ny familjemedlem?
Är själv sugen! Skulle kunna tänka mig en liten Lill Charlie! Har alltid sagt att det får räcka med en hund i mitt liv!
Klarar nog inte av att mista fler än en!
Tänk att låta Charlie få bli pappa! Han är så fin! Vi får se?


Kram!
Anna

Lena

27 oktober 2012 13:23

Tack♥
Ja visst är dom fina bilderna ;) andas ren & kär kärlek♥
Om du skulle vilja göra något med den bilden så kan jag skicka den till dej i helformat! vet inte hur den blir om du tar den från bloggen då den är förminskad där... & om det går att ta den? förut var alla korten spärrade, inte av mej utan av bloggen! inga bilder gick att knycka, men det kanske har ändrats?
Ja du, jag skulle kunna ha hur många frallisar som helst! ha ha... & tänk så kul dom haft med varandra här hemma♥ fast en liten period så var dom moppiga med varandra Petrus & Malte, bara inne alldrig ute, men vi fick ta i med hårdhandskarna & fick årdning på det, inte lätt när "kax" åldern inträder ;)

Förstår att du skulle vilja ha en bebbe efter honom!♥ ta riktigt reda på först bara vad han har för släkt bakåt, om hur kullsyskonen mår osv. om dom är friska & så & hans föräldrar, men det kanske du redan har? & att hitta en lämplig dam! inte minst ;)

Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards