frallorna

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Lena - 24 oktober 2012 17:21

 

Utan vovvar åkte jag iväg på förmiddagen till skogen

-Gå inte vilse nu igen sa gubben!  

-de gjorde jag inte heller!  

Hitade massa Trattar, blev en & en halv tioliters hink, fick räcka, för då var fingrarna som is...

Hälften fick en kvinna i byn, som inte längre kan gå i skogen, resten ska jag rensa i kväll eller i morrn, urk för de, fast jag rensar ganska så fint på en gång i skogen, så det mesta är bara att dela dom innan torkningen.


 

Hem & åt mat & iväg till grannsocknen Romme, den jag jobbar åt skulle åka med flyg från Dala Airport till Kanarieöarna, så vi traskade runt där & skulle kolla in starten...

 

Satt på Dansbanan & väntade en stund, nyttigt & spännande, för många vovvar gick förbi

  ... men det var inte varmt kan jag lova! tänkte sätta på dom täcken innan vi åkte, men så tänkte jag att -nej vi går oss varma & så kallt är det väl inte?

 

... fast de var de! hua...

 

Så taxade äntligen planet ut...

 

... & for iväg... & ikväll landar dom måååånga mil bort, där det är

sooool & värme!   2 veckor & bara lata dagar, måste kännas underbart! särskilt när man håller på att frysa ihjäl här hemma!  


Men avis är jag inte, bara glad för allas skull som sitter där i luften & väntar  


Själv myser vi på här hemma inne i värmen, tända ljus & en tratt stuvning på mackor lite senare, gubben har jobbat klart för veckan & Djurakuten Bonde söker fru på tv, mer än så önskar jag inte  


 

Märta har somnat, mätt & trött, blev 2 timmar där borta, träffade åxå en bekant som vi gick på hundkurs med tidigare, blev mycket hundprat, Märta ville nosa på deras tjej, en blandis mellan Chappendog/Bordecollie, men hon vågade sej inte fram till Märta som var hel vild! & föresten så for Märta på som en tromb mest hela tiden idag

-fullt ös medvetslös!  


Saknar min Prins   saknar saknar saknar...

 

                                              Petrus   

                              

                     Kram alla fina som kikar in  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards