frallorna

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Lena - 22 oktober 2012 19:51


Två & en halv timme irrade jag runt runt, suck... men efter detta tog det bara 9 minuter innan jag hade kommit till bilen!! inte förens jag bad Petrus om hjälp  

 

Glad att se biltaket! kan jag lova, för hemma väntade ju Märta & Malte på sin tur till åkrarna!

 

Jag har alltid sagt så här, att om? jag skulle stöta ihop med en varg tex. & den gick till atack, så då är det väl "bara" att klättra upp i ett träd! & så fanns inte det bekymret mer! nu menar jag när jag är ensam, skulle alldrig lämna vovvarna ensama på marken.

Men så sa min bror så här nyligen:

-tror du verkligen att du skulle hinna upp i ett träd om dom satte full fart mot dej??

-ja absolut! vidhöll jag...

Idag tog jag mej en titt & en funderare.... hmmm... & vilket träd skulle jag "klättra" upp i?? & på vilka grenar skulle jag sätta foten först??  

 

Lite längre bort & inte det minsta bättre!

 

Bara att inse att han har rätt!   

- jag skulle nog vara rätt så rökt om man säjer så  

Så jag hoppas att jag alldrig får se någon vild arg eller hungrig varelse när jag traskar i skogen...

 


 


 

Hemma väntade vovvarna på sin tur som sagt, till åkern en vända, men hua så kallt & blött det var! så vi blev inte så långvariga, gick en vända & Malte sprang, gubben fikade en macka & drack kaffe

 


 

Blött blött & så var det redan skymning vid halv fem!


Lite trattisar hittade jag i skogen, men bara en halv hink, men desto mer gulingar! fast dom hade gått hädan...


Kväll & tv, om en stund Jonas Gardells film Torka alldrig... fy så fruktansvärd! jag mår illa... äkta kärlek kan väl aldrig vara fel! kvinna kvinna eller man man eller kvinna man, har väl ingen som helst betydelse  


                                       Kram  


Av Lena - 22 oktober 2012 11:22

 

Bilden på Prinsessan är tagen sista mars i år  


Mulet men uppehåll, ska till skogen & plocka lite trattisar.

Att tömma datarummet på alla prylar var lättare sagt än gjort!   sönerna har så mycket elektroniska aparater, datagrejs, högtalare, hundratals meter med sladdar m.m.m.m.. säkert är det mesta kaputt? eller gammalt? vem vet...


Dom får nog komma hem & hjälpa sin lilla mamma

med detta!  (lilla & lilla föresten?  )


                    Kram alla fina som kikar in!  



 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards