frallorna

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Tungt...

Av Lena - 20 oktober 2012 19:40

 

För alltid i mitt hjärta  ....

En del dagar går hyffsat, andra inte alls.... idag är en sådan...

Tårarna rinner lika som regnet utanför, saknaden river i hjärtat....

-var är du min Prins?...

 

 

 

                                        2 ljuvliga hjärtan  

Så goa med varandra, Märta hon pysslar om Malte, & Malte pysslar om mej, & så kommer Märta krypande & ska pussas åxå   & snart kommer gubben  tur vi har varandra  

Skavlan igår, så vackert... & jag blev så glad av att lyssna på den gamla Norska damen som pratade om sin sorg... jag som inte vet hur den är att handskas med den, tror hela tiden jag är knäpp i alla funderingar & tankar jag har...

Gå vidare! gå vidare! har någon sagt till mej -du får inte stanna i sorgen!

Jag gör så gott jag kan... men sådana ord stannar i mej, får mej att känna mej så usel & värdelös...

Jag saknar Petrus så enormt & vissa stunder kan jag inte förstå allt som hänt...

Skavlan avslutades med Borlänge killarna Mando Diaos Frödings låt -Strövtåg i hembygden, lyssnar på den, gråter... men får åxå lite ro i själen...


                                         Kram  

 
 
Ingen bild

Anna

20 oktober 2012 22:53

Tungt...förstår...

Kanske det behöver hända någonting?
Någonting annat att sätta tankarna i?

Eller har man det bara så bra att man inte ser sin egen lycka?
Vet du vad Lena! Det finns många där ute om skulle dö för att få det du har!
Och du behöver inte gå vidare! Stanna bara upp och va tacksam, för allt du har och fått uppleva!
Du är inte värd att gå och känna dig usel och värdelös!
Måste själv ta mig ikragen ibland!

Nä, nu låter jag religös.
Tokfina hundar har du!
Och jag älskar din blogg!
Vill bara trösta...
Sov gott!
Imorgon jobb här!
Kram Anna







Lena

21 oktober 2012 09:44

Tack♥ förstår, men förlusten skulle ingen dö för att få uppleva...
Kram♥

 
Piedra

Piedra

21 oktober 2012 09:14

Du ska inte lyssna på dem som säger "Gå vidare" e. Det enda sättet som finns att bearbeta sorgen är att vara i den. Att våga vara i sorgen tills smärtan börja klinga av. Det tar tid - lång tid - och det går, som du har märkt, i vågor. Du är inte knäpp! Din sorg är helt normal. Du behöver inte rycka upp dig, vara tacksam, gå vidare eller distrahera dig; du behöver bara vara du och göra precis det du gör. Stor tröstkram! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

21 oktober 2012 09:42

Tack♥ Tack♥
Kram♥

 
paloma

paloma

21 oktober 2012 12:44

Vilka härliga bilder på dessa sötnosar! När de tar tassarna så där med;) Underbara hundar<3
Petrus är i himmelen dit vi med kommer en dag! Han leker på ängarna och flirtar med de andra söta tikarna som är där!
Förmodligen ser min Marcus till att han sköter sig med! Tänk en dag möts vi alla där! Då kommer de roende och hämtar oss!<3 För dom är inte väntan lång
men för oss som är kvar känns det som en evighet!
Men vi hinner nog dit vi med , tills dess gosar vi och kramar de som finns här hos oss här! Och nu!
Men vi har dem i tanken och våra hjärtan!
Och dom glömmer oss aldrig! Det är jag över övertgad om!
Styrkekram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

22 oktober 2012 11:07

Ja våra gullisar! hi hi... :))

Tack för dina fina rader♥
Åååå jag är säker på att Petrus leker med din Marcus!!! för Petrus tok älskade barn!!! han blev helt lyrisk när något barn närmade sej när vi var på promenad & kom den vänner hit med barn så var han i himelriket av lycka!♥ hi hi...
Än en gång, Tack♥ & jag vet att du förstår♥
Kram♥

 
Ingen bild

Kerstin

21 oktober 2012 18:08

Jag har också förlorat en mycket älskad hund, han dog en alltför tidig död i augusti och jag saknar honom varje dag trots att jag har två älskade hundar kvar, det gör så ont och det kommer att ta tid. Bry dig inte om dom som inte förstår. Mando diao är en tröst, lyssnar ofta på deras låtar.

Lena

22 oktober 2012 11:02

Tack♥ vår Petrus somnade åxå in i augusti, allt för tidigt...
Dina ord värmer så♥
Kram♥ (vem du än är♥ )

 
Tina

Tina

21 oktober 2012 19:29

Vilka härliga bilder. Tycker precis som en ovanstående kommentar. Stanna o bearbeta din sorg, och i hjärtat förvaras din vovve på en säker plats. Jag har två vovvar<3 som nu e 14 år gamla båda två, Man älskar ju dessa djur till förbannelse. Och vill ha dom för evigt vid sin sida, men du har han för evigt fast i hjärtat. Finaste platsen man tillägnar någon.

http://tinamagicathehex

Lena

22 oktober 2012 11:00

Tack för dom fina orden♥ dom värmer♥ Tack♥
Kram♥ (vem du än är♥)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards