frallorna

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Tvätta tvätta liten mun...

Av Lena - 20 oktober 2012 10:17


Märta: -Va du slaffsar när du dricker vatten Mate! -stå still så jag får torka dej!...


... sa Märta igår kvällst   dålig skärpa när det är halvmörkt, men sött  


Grå morron, ska börja städa ur datarummet & börja riva tapet, om det nu är en sådan som ska det, mins inte... &


... en promenad innan regnet, som ska komma...  glutenfritt bröd står & jäser, fixa matdosa till gubben, ja lite så ser det ut här på dagens agenda


                               Kram mina fina   



 
 
Ingen bild

Anna

20 oktober 2012 11:01

Nä men Malte då!
Tur art du har Märta som tar hand om allt spill!
Så gulligt!

Kanske är dags att skaffa Face Book!
Har alltid sagt över min döda kropp...
Är lite principig av mig!

Kanske en dag!
Meddelar dig då...

Regnet hänger i luften!
Lite fix här med. Har bott i vårt hus i 5 år nu, och dags att börja om lite igen.
Nybyggd 1plans med rekord lång hall. Jo 22 meter blev den! Sjukt ja vet!
Charlie har Ytor att röra sig på. Vi låter honom husera fritt våran älskling!
Allt ifrån pissfläckar i den vita soffan till avbitarna barbiedockor!
Hi hi...jag vet att det finns värre saker!
Förstår din sorg Lena! Sköt om er!
Nu till det lilla steg projektet till loftet!
Ha ha.. dit kommer aldrig Charlie att komma upp till!
Jag ställer soffan där med en stor korg med Barbiedockor... Vilken bra ide va?
Kram
Anna



Lena

20 oktober 2012 12:02

Ha ha.. ibland får man ändra på sina "principer" ;)
Jag har bara fina vänner där, en fantastisk grej tycker jag! :)) får veta lite vad vännerna har för sej, kan tjatta med varandra & så. Sedan är jag med i olika fralleforum & hundgrupper!

Nej inte alls sjukt med en mega hall!! bara lite ovanligt ;) & härligt för en fralla med fnatt i benen ha ha.. :))

Vi har ett gamalt stort hus bredvid vårt, som jag en dag vill renovera upp, huset är från början av 1900 talet & har funnits i min mans familj sedan 1943, en krinbyggd gård med timmer bygnader, blir nått att sätta tänderna i någon gång, & i det huset finns stora ytor för vovvarna att springa på, & dom kan springa runt från rum till rum, hur kul blir inte det en dag? brukar jag tänka ha ha ;)
Allt för sina vovvar♥ eller hur? :)) eller iof. så var jag lika när sönerna bodde hemma åxå, vad spelade det för roll om dom sköt skott mot en dörr med inebandyklubborna så det blev repor i korkmattan? bara dom hade kul så ;)

Barbiedockor, suck... via jobbet var vi på en leksaksaffär i stan, & fastnade helt vid barbie hörnan, oj så jag älskade barbie som liten, vilken nostalgisk resa jag gjorde i huvudet där jag stod bland alla klänningar & så... & tyvärr leker inte min systerdotter så värst med barbie :( annars hade jag vetat vad hon skulle fått i julklapp ;)

Kram på er!♥ /Lena

 
blessingsrehab

blessingsrehab

20 oktober 2012 12:31

Har skulptören varit hos dig inatt hahaha..Jag skrämde nog iväg honom med mina snarkningar tror jag. Den enda som står ut med detta är kinesen *ler*..Han ligger tätt och vägrar att knö sig..Puss på frallorna../Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

20 oktober 2012 12:43

Ja absolut! han var här! :(((( & matade på fläsket... suck.. ;)
Märta snarkar till & från men inget som skulptören bryr sej i, tyvärr ha ha..
Kram & fin lördag!♥

 
Di

Di

20 oktober 2012 13:41

Kram på dig i regnvädret! Ha en fin helg!

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

20 oktober 2012 20:07

Tack & detsamma♥
Kram♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

20 oktober 2012 17:22

Vilka söta pussgurkor!

http://www.travarens.se

Lena

20 oktober 2012 20:07

Mmmm tur vi har dom♥
Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards