frallorna

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Idag...

Av Lena - 12 oktober 2012 19:01

 

Gubben hade ärenden in till stan, så vi åkte med & fikade vid mina föräldrar

 

Här fotas jag av min mamma, Malte Palte bebis vill alltid sitta i knät & pussas  

-med alla han känner!

 

                                  Gubben & Palte  

  & som vanligt fick jag massor med hem till frysen, köttbullar till gubben, rödbetsbiffar till mej, glutenfria mat grönsaks pajer & äppelpajer + bullar till gubben 

 

En ute krukblomma som mamma räddade innan frosten, ser ut som en Blåklocka!

 

Där längst bort på en sida av SSAB, finns ingen plåt alls, det bara gapar tommt... igår ringde cheferna runt till alla på min mans & sönernas arbetsplats, inga beslut om när eller vilka som får gå, eller om det kan lösas på bättre vis, idag hörde vi på radion om att en möjlighet är att dom som blir berörda kan studera under tiden krisen är, för att sedan komma tillbaks med nya kunskaper när det lättat! det lät ju bra! om det lättar ja... -ja ja, det är som det är & blir som det blir! bara att hoppas & hålla tummarna.

 

Hemma igen blev det mat & sedan lek för fulla muggar, här har Malte gjort en koja under bäddmadrassen på golvsängen, hans specialite!  så gjorde alldrig Petrus eller Märta.


                               Kvällskram mina fina  

 
 
Ingen bild

Anna

12 oktober 2012 20:23

Nu ser jag hur stor han är Malte!
Bamse!

Å det där med jobb!
Lika trist varje gång det blir en lågkonjunktur!
Men som vanligt med facit i handen så ordnar allt sig till slut!

Charlie väger förresten 12-13 kg.
Tycker att han börjar bli stor!

Nu läggdags för 8 åringen.
Och kissrundan med Charlie !

Önskar er en trevlig helg!
Ska åka på kryssning med jobbet lördag-söndag.
Kram Anna

Lena

12 oktober 2012 22:30

Ja han vägde 17.6 en bamse må jag säja ;) men hela han är stor & har alltid varit från första stund! störst i kullen hela vägen!!
12-13 låter bra! fast i mina öron väldigt lite he he ;) Petrus låg på omkring 15 kg
Fast hur gammal är han Charlie?
Ha så kul på kryssningen!!
Kram♥

 
Ingen bild

Teresa

12 oktober 2012 22:04

Jag håller tummarna för att det ska lösa sig på bästa sätt med jobbet.
Malte é ju för söt, gör koja hihi, o Märta vill man bara ta o pussa, så gosiga kinder hon har! Kram till er alla!

Lena

12 oktober 2012 22:26

Ja de gör det säkert! & fast det kanske? drabbar familjen, så har redan det värsta ändå hänt, när vi förlorade Petrus♥... kanske låter klychigt för en del, men så är det...
Malte är för härlig när han leker! han far som en tromb :)) & älskar att göra tunnlar under bädd madrassen! när Petrus fanns så hängde han på när tunnlarna var gjorda, men annars så var han så ordentlig av sej, vår saknade Prins♥
Kram♥

 
paloma

paloma

13 oktober 2012 10:42

Så där fint bäddar min katt Målle med;) Ser så gulligt ut då de ligger där under!
Jag hoppas det löser sig för din mans jobb! Minns då de la ner gruvan i Grängesberg! Alla män i hela byn blev ju utan jobb! Som tur är gick min morfar i pension lagom tills det! Han hade ju som tur var parken med. Nu finns ingenting kvar!:( Tur de har spendrups i allafall..Tänker mycket på er. kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

13 oktober 2012 23:01

Ja det löser sej! kan inte gå & fundera på de, blir nog bra får vi hoppas :)
Grängesbergs gruvan är faktiskt på uppgång nu!! :)) kanon för dom som bor där!!
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards