frallorna

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Lena - 12 oktober 2012 19:01

 

Gubben hade ärenden in till stan, så vi åkte med & fikade vid mina föräldrar

 

Här fotas jag av min mamma, Malte Palte bebis vill alltid sitta i knät & pussas  

-med alla han känner!

 

                                  Gubben & Palte  

  & som vanligt fick jag massor med hem till frysen, köttbullar till gubben, rödbetsbiffar till mej, glutenfria mat grönsaks pajer & äppelpajer + bullar till gubben 

 

En ute krukblomma som mamma räddade innan frosten, ser ut som en Blåklocka!

 

Där längst bort på en sida av SSAB, finns ingen plåt alls, det bara gapar tommt... igår ringde cheferna runt till alla på min mans & sönernas arbetsplats, inga beslut om när eller vilka som får gå, eller om det kan lösas på bättre vis, idag hörde vi på radion om att en möjlighet är att dom som blir berörda kan studera under tiden krisen är, för att sedan komma tillbaks med nya kunskaper när det lättat! det lät ju bra! om det lättar ja... -ja ja, det är som det är & blir som det blir! bara att hoppas & hålla tummarna.

 

Hemma igen blev det mat & sedan lek för fulla muggar, här har Malte gjort en koja under bäddmadrassen på golvsängen, hans specialite!  så gjorde alldrig Petrus eller Märta.


                               Kvällskram mina fina  

Hej

Av Lena - 12 oktober 2012 10:39

 

Frost inatt & i morse, fast nu smälter det...

 

Så här såg det ut på golvsängen 21.48 igår kvällst efter en härlig lekstund  

 

Älsklingsubben har jobbat sista natten, smög in & lade sej hos oss, men när Märta började böka om vid 8 så flyttade hon & jag ut till golvsängen, medans Malte vägrade! han gjorde sej en grop vid "pappas" knä  

 

Morron kissen, Malte brukar faktiskt sitta ner & kissa då, men det var så högt med löv så det kanske inte hade vart så skönt  

 

Nypon som det vackraste smycke

 


Inget alls på agendan för helgen...


Må så gott alla mina blogg läsare  


                           Vi ses! Kram & fin dag!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards