frallorna

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Lena - 11 oktober 2012 19:06

 


 

... nu kommer lite skryyyyt  


Veterinären blev inte dränkt i pussar som hon skulle ha blivit av Petrus, men hon tog hans ansikte i sina händer & sa: ååååå va du är söt!!  

& som vanligt så suger en matte i sej & blir sååå stolt!  


 


 

Blev en Romme vända i strålande sol & som sist så fick Märta tok spunk! hon är så vild så jag vet inte vad, Malte kan man ju säga till att lugna sej, medans Märta bara går på & på!  vill inte att dom tokleker i flexikopplen... men i mitt hjärta blir jag så otroligt glad! för hennes kull, att hon fått energin tillbaks  

 


 

Vill inte gå så mycket på asfalt, men en liten stund blir det i alla fall, Märta är så tung så det måste ju vara bättre att gå på mjuka underlag, funderar jag...?

 


 

                                  Sean the man  


Vi hade en sååå skön stund i grannsocknen & så fick Malte en till vända här hemma, bäst att passa på i det härliga vädret, för nu väntar mer mulet framöver, fast det bekommer troligen inte vovvarna  


Golvsängen väntar & jag har jobbat klart för veckan


                                Kram på er mina fina!  


Av Lena - 11 oktober 2012 09:25

 


Malte Palte bebis! 9 veckor. När vi gått ut ur vardagsrummet efter besök & fika, så blev frästelsen för stor, när vi kollade in stod Palte så här & slickade i sej av glassen som fanns kvar  


Lite nojiga matte (jag) hade fått för mej att han hade Toncilit inflamation, har kinkat lite med maten ett tag, så i morse hade vi tid hos veterinären.

Malte han är så av vaktande & fundersam på mäniskor han inte känner, men samtidigt nyfiken, pappa Petrus fullkomligt dränkte allt han såg i pussar, saknar den där glädjen Petrus hade....


Men Malte visade sej från den bästa sidan! behövdes ingen avslappning för att kolla Toncillerna, han gapade så fint & hon fick se dom så bra & dom var så fina så!!  


Skööööönt, då vet jag då det i alla fall, kanske har saknaden efter Petrus & allt som varit kommit ikapp honom?...


Har gått upp några hg i vikt åxå, 17,6 kg!!! bamse vovve, men samma där, som dom lekte Pappa & han, gick åt mycket energi på den tiden, numer blir det mera stillsamt, visst han leker & så, men inte alls som förr...


Nu ska jag iväg till jobbet, men bara i 3 timmar & solen strålar från en klarblå himmel, en skön hundpromenad väntar lite senare!


                                Kram mina fina  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards