frallorna

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Lena - 5 oktober 2012 18:57

 


 


 


Det klarnade upp & blev fint, men lite kyligt.


Vi tog oss en promenad i grannsocknen, spännande att gå bland hus tycker Malte & Märta, något som åxå Petrus äääälskade    han vifftade på sin svans stump från början till slut & lyckan var total om någon hälsade på honom  


Malte vill inte hälsa på mäniskor när vi är på promenad, men Märta vill om någon vill hälsa på henne!


Jag saknar Petrus glädje  den var så enorm  


                                             ------------------------------ 


Åkte till skogen en snabbis, ville inte ta med vovvarna, då jag anade att det skulle vara fullt upp där, & mycket riktigt, bilar på många ställen, gubbar som fixar det sista inför älg jakten...


Svamparna fanns, men det gjorde åxå Hjortflugorna! hjälp vilka svärmar jag kom i! dom är ju hårda, så det slog mot ansiktet & kroppen! flera hundra...  jag fäktade & for & sprang en bit i den djupa mossan... phu... i hinken var det massor, så jag hjälpte snällt dom ur & gick över till andra sidan bäcken, plockade lite, kanske 25% av en 10 l hink, sedan kom det en svärm till!!...

Då gav jag upp! hällde ur all svamp, för jag hade ingen lust att få med dom hem & in... chasade av dom så gott jag kunde & åkte hem!


Hade flera på mej när jag kom in & i håret har jag tagit bort 2, men tror det finns fler...


                                          -----------------------------


Gubben jobbar förmiddag i helgen, då brukar han sova i andra änden av huset så han inte hör oss, men igår sade jag till honom, du kan ligga i sovrummet, vi är tysta här utanför, ska kolla lite tv & så smyger vi in tyst & försiktigt såsmånigom...


Jo tjena! jag öppnade dörren försiktigt vid 00.00 Malte blev själaglad, hoppade upp i sängen & for runt som en tromb & skulle pussa pappa! som väste -ååå -nääää -grrrr....


Märta bar jag upp på min sida, där hon sjönk ihop som en höna & kluckade förnöjsamt & började ömt att tvätta mej, smacka, harkla, & alla ljud en fralla kan ha för sej, & jag började skratta så där hejdlöst! snacka om att smyga in "ljudlöst"  

-gubben tröttnade efter 10 minuter & lämnade rummet  i natt sover han i andra ändan av huset!


Nu ska vi kramas alla 4 innan husse går lägger sej


                                              Kram  



Av Lena - 5 oktober 2012 11:52

 


 



Hämta Märta medecin, gå en skön promenad i det mulna vädret, sedan åker jag själv en liten stund till skogen & hämtar många Trattar! vet vart dom sitter & väntar  

Men det får bli när gubben kommer hem från jobbet i ättämidda.


                     Kram mina fina & fin fredag!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards