frallorna

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Lena - 4 oktober 2012 18:40

 


I ungdomen hade jag & min gubbe många fina vänner, bl.a Henrik Gråd, som föresten var vår värd på vårt bröllop! vi firar 30 år i december  


Jag fann "honom" på facebook för en tid sedan

Han har varit en av er alla som skrivit & tröstat så vackert efter att Petrus somnat in...


Så fina brev med varmaste humor & kärlek, & här är ett som jag vill dela med

mej av  


                         ----------------------------------------


Här är våra vovvar från vänster till höger:


Chans, blandras av Chäfer, Rottweiler, Collie... tror vi

.Han & kullsyskonet är omhändertagna från en kull av 11 födda & 8 överlevande, 6:e kullen från den stackars tik som hette Love


-Hennes ägare åkte in på Hinseberg i fem år eller så... så någon tog hand om tiken, som efter veckors rundflyttning började föda valpar i rabatten...

Ingen hade ens koll på att hon var dräktig... Stackars tik, ren misshandel & djurplågeri!!

Turligt nog hamnade hon slutligen hos en fantastisk familj, som tog underbart väl hand om henne  


Av valparna tog vi alltså två -varav en är Chance -honom betalade vi 50 öre för, då de annars skulle avliva honom.

Han är 99% blind från födseln "Collie-öga" där synerven inte når fram alls till höger öga, & bara en liten del av vänster öga har en liten kil inom vilken han ser konturer & ljus/mörker.


Vi planerade att träna honom med "gå-stång" men det har alldrig behövts -hans syster Messmör! ledde honom med voff & puffar när han var liten, & nu hittar han i sin närmiljö med dofter & minne.


Messmör heter så för att hon är Mezmeizing/förtrollande! & min kära hustru hade förståss aldrig provat messmör, efterssom det knappast finns i USA... Så älsklings pålägget Messmör blev ett utmärkt namn på en liten Messie  


Troja är svart & sitter i mitten -hon är en Flat coated Retriver/Schäfer/Engelsk springel Spaniel/Bordercollie- Halva avels kalendern!...

Hon är en kopp Cappuccino med amfetamin i när vi är ute... en soffpotatis inomhus.


Vi är stolta att få vara vovvarnas mäniskor

-De är snälla & låter oss sova i sängen, om vi inte tar för stor plats!  


                            ---------------------------------------


Idag är syskonparet 7 år, den svarta 8 år, & alla mår toppen!!  


                            --------------------------------------


I går på Djursjukhuset från Strömsholm handlade det just om en blind hund, såg ni det?

Den veterinären sa att en hund utan syn lever enklare än en som mister lukt eller hörsel... medans vi mäniskor lever sämst utan syn, där är hunden & mäniskan helt tvärtom!!


Fast i det vilda tror jag helt klart att en hund/varg skulle klara sej sämst utan ögon?... & nog tror jag att Märta har ett enklare liv utan hörsel än att vara utan syn... men det är mina tankar...


All heder till mäniskor som ni Henrik & Troyler  som vågade ta hand om en handikappad vän  


                                    ---------------------------------------


Här hemma har jag jobbat klart för denna vecka, vovvarna & jag tog en skön runda i grann socknen Romme, innan det hällde ner från himlen.


                         Kram mina fina som kikar in!  





Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards