frallorna

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Tårar & saknad...

Av Lena - 27 september 2012 15:23

 

Här är bara lycka & glädje  2 timmar senare var all lycka borta...


Så fort livet kan förändras...


Idag har 7 veckor gått sedan vår fina älskade Prins somnade in, tror ingen vet eller förstår hur mycket jag saknar honom, det gör så ont...

Vet inte när eller om? mitt liv får en mening igen...


Tror inte jag är skapt för att vara matte... att älska så mycket så hjärtat går sönder, funkar inte...


Känner en sådan kärlek när jag ser in i mina vovvars ögon  men när den dagen kommer då dom slutar sina dagar, kommer jag inte utsätta mej för matte rollen mer... 


 

Vi har i alla fall haft en skön promenad på en timme i grannsocknen, trots att huvudet är lite febertungt

 

Sista dropparna nektar hämtas från den sista blomma...


Malte & Märta fortsatte leka när vi kom hem  jag lekte åxå med dom, de gillar dom!


Dom sover nu & jag ska äta något


Kram mina fina som orkar läsa, trots att jag är mörk i sinnet idag...


 
 
Ingen bild

Emilie

27 september 2012 16:31

Lena, det finns inga ord över den sorg jag känner för att du mist den finaste petrus! Men ord som jag kan berätta för dig är att en mamma till fyrbenta som dig finns det bara en av! Den kärlek du har till dina vovvar går inte att ta miste på! Jag har dig som förebild och önskar att jag kunde vara mer som dig! Du har ett sätt med dina hundar som gör många avundsjuka. Alla hundar som har/får dig till matte är lyckliga hundar, du är fantastisk! <3 Du om någon är skapt för att vara mamma/matte! Det är ord som kommer från mitt hjärta! Alla varma kramar o styrka till min finaste Lena!! /Emilie o enzo

Lena

27 september 2012 18:55

Tack♥ blir så varm i hjärtat av dina underbara rader♥ Tack♥
Kram♥

 
GeddFish

GeddFish

27 september 2012 16:32

Fina älskade Lena!
Det är inte så länge sen som ni sa Sov Gott till Petrus. Tiden arbetar, otroligt nog, så gör den det, det blir mera barmhärtigt, som jag förut har skrivit. Det är helt naturligt att gråta och sörja. Annars blir det fel. Gråt och sakna! Det kommer alltid att poppa upp en klump i halsen, när du gör något speciellt med anknytning till Petrus, men du kommer att ha snarare till ett leende igen.
Jag talar av erfarenhet. Men vi är alla olika.
Dom varmaste ljusaste kramar från mig till dig /Gerd ♥...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

27 september 2012 18:53

Tack för dina fina rader♥ Tack♥
Kram♥

 
Tina

Tina

27 september 2012 17:45

De där mörka tankarna om att man aldrig ... de hör till.
Man får tänka så, man får känna så, man får till och med känna att man älskade den som inte längre finns kvar, lite mer än de man har springandes kring fötterna. Det är helt okej, fast inte många vågar säga det högt, och fast man känner sig skyldig och fast det gör så ont att man känner att man bara inte orkar mer.
Sorg tar tid, och jag tycker du gör helt rätt, den sorg och saknad du känner måste få ta plats och sinnet måste få lov att vara mörkt, precis så länge du behöver känna så.
Jag lider verkligen med dig, för du känner säkert inte igen dig själv och tror att du kommer att stanna i detta svarta för alltid.
Du kanskte till ock med känner dig skyldig de stunder du är glad...
Men en dag, utan att du riktigt vet vad som hände, så kommer det att vända, och du kan känna glädje, utan att samtidigt känna skuld.
Det kommer att bli bra Lena. Det går alltid bra, för bra människor.
Var rädd om dig, finaste Lena

http://wwww.tinric.com

Lena

27 september 2012 18:52

Tack♥
Ja jag kan få dåligt samvete av att le, äta gott osv... & jag känner bara fasa inför att detta ska vara mitt liv, ett tungt ok som alldrig blir lättare...
Men dina rader ger mej i alla fall lite andrum för en stund, det du skriver känns skönt att läsa Tack♥
Kram♥

 
Kaisa

Kaisa

27 september 2012 18:26

Kära finaste Lena, det är ju så här att bära sorg, det gör så ont och man känner hjärtat brista bit efter bit.... Tänder ett ljus... Kram och hjärta!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

27 september 2012 18:46

Ja jag förstår det...
Tack & Kram♥

 
Ingen bild

roxanna

27 september 2012 18:37

Jag förstår känslan du har, jag saknar fortfarande våran förra hund och det har gått många år nu sen vi tog bort honom. Massa kramar från oss här hemma, vi tänker på er

Lena

27 september 2012 18:44

Tack♥
Kram♥

 
Kikkan

Kikkan

27 september 2012 23:02

Har det bra i gråa, trista & lite regniga Trosa, men lite solsken hade vi i morse. Åker till V-ås i morgon. Kramkram & ha en bättre dag i morgon ♥♥♥♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

28 september 2012 22:33

Tack♥
Hoppas ni haft en fin dag idag!♥
Kram♥

 
Ingen bild

Anna

27 september 2012 23:12

Vet du vad Lena!
Jag kommer inte skaffa mig någon mer hund efter Charlie!
Det har jag redan bestämt!
The one and Only.
Bara vetskapen om att vi bara kommer att vara tillsammans i (om vi får ha tur) ca 12år eller hur gammal en fralla blir gör ONT bara jag tänker på det!
Och dom där kloka ögonen, som ingen annan har...
Jag skulle inte klara av att mista en till.
Vi har dom bara till låns egentligen!

Nej, den dan den sorgen!
Men jag förstår!

Kram på dig!
Anna


Lena

28 september 2012 22:32


Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards