frallorna

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Idag...

Av Lena - 12 september 2012 18:53

 


 


  


 


 


Jag & vovvarna åkte till åkern & lillskogen för att kolla efter trattisar, men dom lixom all svamp i den skogen är ett minne blott, då vildsvinen bökat upp allt, tillockmed trattarna...


När vi kom ut ur den var himlen i norr kolsvart... & när vi kom hem kom regnet så det dånade i huset...


Märta hade en Hjortfluga på ryggen som jag chasade bort, & jag har en eller flera som springer runt i huvudet nu, har inte fått tag i den eller dem, gubben ska få kamma igenom mej om en stund, att tvätta håret gör inget till, för dom iglar sej kvar...

 

            För ett år sedan på åkern  du fattas oss Petrus hjärtat  


                                      Kram  



 
 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

12 september 2012 19:57

Hej vännen!
Vackert.. Ja dessa vildsvin, de finns gott om dem här också, och de förstör verkligen..
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

13 september 2012 21:45

Ja dom ökar av sej mest överallt, knas :(
Kram♥

 
kicki

kicki

12 september 2012 20:59

Kramar till er & usch för hjortflugor & vildsvin, det glädjer mig att du orkar blogga lite fina Lena.

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

13 september 2012 21:41

Tack♥
Ja jag har alltid älskat att blogga, skriva lite, även om det nu är motigt till & från.
Skönt att pratas vid en stund, fast Karins "mage" dunkade lite för högt ;)
Kram♥

 
Kaisak

Kaisak

12 september 2012 22:25

Ja, se nu till att mannen får bort dessa hjortflugor så de inte kryper in i öronen, huuua det gör de väl inte? VÄRLDEN STÖRSTA STYRKEKRAM TILL DIG! HJÄRTA!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

13 september 2012 21:39

Hittade inga när han kammade mej, kanske hade dom hoppat av? hade en som kröp i örat förra veckan, men den fick jag tag i ;) hu hu..
Tack♥
Kram♥

 
Caroline

Caroline

13 september 2012 12:19

Hittade hit via S/Y Euphoria.

Börjar med att beklaga sorgen vad som hände Petrus.
En hund är ju som en familjemedlem och det tar väldigt hårt på de som är kvar när de lämnar oss. Livrädd för den dagen då våran nuvarande Jycke inte kommer finnas bland oss, mycket för att hon är så social och att hon varit med under hela vår sons uppväxt.

Ha en fin dag!

http://barbaskon.blogspot.se

Lena

13 september 2012 21:37

Tack♥
Jag förstår, sorg & saknad är fruktansvärt...

Älskar den bloggen :))
Kram♥

 
Di

Di

13 september 2012 15:12

Tänker på dig, och speciellt idag då jag for förbi där du bor, eller åtminstone där jag tror du bor :) för vet ju inte exakt. Nå..har varit i skogen och hittat trattisar och kantareller, tar dagarna som är fina och åker iväg ut i skogen då jag kan. Såg också spår av vildsvin...har inte tänkt att det är så mkt djur i skogen förr..björnbajs såg jag också och ja...lite smått orolig blir jag ju iaf om jag skulle möta nått..haha...älskar skogen. Förstår om du inte tycker det är kul med vildsvinens bökande! Kramis och ta hand om dig, du är viktig för din familj och båda de två som är kvar av vovvarna!Förstår att du saknar Petrus,och fint att du orkar med att visa bilder och blogga iaf.Kram igen!

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

13 september 2012 21:34

Tack♥
Undra vart du var som såg Björn bajs??? nära här???
Ja skogen är underbar, även om udden av dess skönhet har naggats en aning i kanten då man hela tiden ser sej om efter verg...
Kram♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

13 september 2012 16:40

Vilket smart sätt att simträna i badkaret.
Jag förstår att dina känslor går upp och ner, kommer göra det länge. Men livet går vidare, som du också märkt. Och du har ju två godingar till att slösa din kärlek på.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

13 september 2012 21:30

För Malte & Petrus funkade inte badkaret, dom var för höga, men Märta går det bra för! ;)
Ja det är tur vi har 2 hjärtan kvar, även om dom inte kan ersätta Petrus...
Saknar honom så mycket det går, det är tungt...
Kram♥

 
Ingen bild

Di

15 september 2012 09:36

Jag var i grängshammar och tror det var björnbajs...kram

Lena

15 september 2012 22:24

Aha... Tack för infon!
Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards