frallorna

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Här igen...

Av Lena - 12 september 2012 09:37

 


 


 


 


 


 

Dagarna går, är väl det jag kan säga...


Läste under fliken vad vi gjorde för ett år sedan under rubriken: Hej hej

Blev glad...  


Igår på eftermiddagen åkte vi till åkrarna Malte Märta & jag, kändes lite stympat, har varit van att se 2 ystra bruningar leka & busa på vidderna  

Malte har kul, fast på ett annat sätt, & Märta hänger på lite åxå förståss....

 

... hon har fått börja simträna här hemma i badkaret, hon väger på tok för mycket lilla Sessan  


Inte alla går upp i vikt efter en kastration, men Märta har gjort det med råge, nu har hon alltid varit mullig, det ligger i hennes gener, hennes trasiga gener skulle jag vilja säga... tyvärr...

 


Har förstått att sorgen har många ansikten & skeden, & jag är jag, en väldigt känslig kärring...


Många råd kommer via sms, telefon & mail Tack  


Dagarna går, jag kan le, jobba, & göra sysslor som vanligt, fast ibland måste jag stanna upp & gråta...


Är inne i ett stadie där jag ångrar så mycket, saker som ändå inte går att ändra på... onödiga tankar, jag vet... men ändå så kommer dom...


I morgon är det 5 veckor sedan Petrus somnade in...


Min kropp har levt sitt eget liv ett tag, ett exempel är: har sedan början av året fått så enorma "vallningar" på nätterna, var som om jag låg & badade nätterna igenom...

Men från natten då Petrus blev sjuk så försvann vallningarna som en blixt, totalt borta... men i natt kom en liten "badning" tillbaks...

Både HB & Järnet har åxå försvunnit, det som hållit sej så bra när jag ändrat kosten till glutenfritt, fast det är petitesser i samanhanget...

 

Fint väder ute, en kissvända är gjord & nu solar dom på en ruta som strilar in genom fönstret, nedanför mina fötter...


Vatten håller på att tappas upp för en simtur & sedan till jobbet en liten vända


Kram mina fina & Tack för alla värmande komentarer  Tack Tack Tack  


                                             /Lena 

 
 
Piedra

Piedra

12 september 2012 10:15

Vilket grönt gräs - så läcker färg! Kan tro att vovvarna trivs med att springa omkring där. Kram! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

13 september 2012 21:55

Ja det är vackert & sååå mjukt gräs♥ inte samma fart som när Petrus var med, tänk så kul grabbarna bus hade ihop alltid & särskilt på dessa åker vidder♥...
Kram♥

 
Simona

Simona

12 september 2012 11:10

Åh så fina bilder :) Kram ♥

http://pågottochont:blogspot.com

Lena

13 september 2012 21:54

Tack♥ & Kram♥

 
GeddFish

GeddFish

12 september 2012 11:15

Kära Lena, skönt att höra att inte ALLT är skit längre......
Du har börjat tänka på dig själv. Livet går ju vidare i sin sakta mak.
Underbara bilder och denna grönska!
Goa kramar /Gerd ♥...♥...♥ Hjärtana är för allihopa!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

13 september 2012 21:53

Fast jag tycker att allt är skit... även om livet går vidare... fast jag kan njuta av att se vovvarna ha kul & så, kolla tv, jobba... alltid något♥
Kram♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

12 september 2012 13:46

♥♥♥♥/ Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

13 september 2012 21:50

Tack♥ & Kram♥

 
Ingen bild

ErikaSH

12 september 2012 13:49

Nämen söt-Märta i badkaret, vad smart!! Och fina bilder på åkern. Nu har ju vi inget badkar längre, tänkte på träning av Doris.. Men vi har blåst upp en luftmadrass som vi tränar på, sen går vi på vattenbandet i Falun. Doris har ju alltid varit åt det tunna hållet som du vet, iallafall för utställningslooken, men nu har hon gått upp ett halvkilo till 9,5kg och ser väl rätt normal ut äntligen. Men rehab-tjejen tycker att hon ska gå ner ett halvkilo pga hennes rygg och för att skona leder och sånt, suck!! Vi får banta ihop, men jag ska nog ner närmare 20kg.. :) Kram på er!

Lena

13 september 2012 21:50

Törs inte ens säga vad Märta väger ;)
Ja tur vi har ett badkar! funkar kanon med simträning i, men vi kör bara små stunder nu till att börja med, så hon får vänja sej, tänker att det ska bli 3-4 pass i veckan & såsmåningom 2 ggr per dag.
Jag vill åxå ner, skulle vara kanon att kunna simma i badkaret, men tyvärr går inte det för mej ha ha... ;)
Kram♥

 
Stephie

Stephie

12 september 2012 15:05

Märta är ju för söt i sin muddering i badkaret :) Jag ler varje gång jag tittar in på din underbara blogg, tänk om alla hundar hade det så bra som dina. Kram!

http://www.thepinkstory.blogspot.com

Lena

13 september 2012 21:46

Tack♥ vad glad du gör mej!♥
Kram♥

 
Alabeth

Alabeth

12 september 2012 16:38

Härlig att se Er igen.Mys och har det fint med dina fina frallor.Jag tittar in varje dag,har saknat Er,men blev sååååå glad att Du är uppe på banan igen.Mvh Alabeth

http://d w q p

Lena

13 september 2012 21:45

Tack♥ & Kram på er♥

 
Ingen bild

Anna

12 september 2012 20:56

Åååå

Äntligen!
Nu är dagen räddad!
Ni är tillbaka!
O MÄRTA i badkaret, heja heja!

Så fina!

Ha ha kanske skulle en tur själv med flytvästen i badkaret! ! Har några kilon själv att gå ner!

Ja som jag sagt tidigare...
Blev jag en hund i mitt andra liv vill jag komma till ER!
Malte och Märta har de så bra!

Nu blir det kloklipp och öronrens här! Får se om jag får liv i Charles som ligger och snarkar i soffan tvärs över mitt i knät på mig!

Kram på er!
Anna Charlie

Lena

13 september 2012 21:43

Tack♥
Blir så glad av dina rader, & att du orkar med att läsa om vårt elände...
Kram♥

 
paloma

paloma

14 september 2012 14:31

Oh vilka härliga bilder<3
märtha i badet var underbar<3 Hoppas du mår lite bättre nu, kram till dig och vovvarna och katterna från oss!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

14 september 2012 21:41

Tack & Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards