frallorna

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Lena - 12 september 2012 18:53

 


 


  


 


 


Jag & vovvarna åkte till åkern & lillskogen för att kolla efter trattisar, men dom lixom all svamp i den skogen är ett minne blott, då vildsvinen bökat upp allt, tillockmed trattarna...


När vi kom ut ur den var himlen i norr kolsvart... & när vi kom hem kom regnet så det dånade i huset...


Märta hade en Hjortfluga på ryggen som jag chasade bort, & jag har en eller flera som springer runt i huvudet nu, har inte fått tag i den eller dem, gubben ska få kamma igenom mej om en stund, att tvätta håret gör inget till, för dom iglar sej kvar...

 

            För ett år sedan på åkern  du fattas oss Petrus hjärtat  


                                      Kram  



Av Lena - 12 september 2012 09:37

 


 


 


 


 


 

Dagarna går, är väl det jag kan säga...


Läste under fliken vad vi gjorde för ett år sedan under rubriken: Hej hej

Blev glad...  


Igår på eftermiddagen åkte vi till åkrarna Malte Märta & jag, kändes lite stympat, har varit van att se 2 ystra bruningar leka & busa på vidderna  

Malte har kul, fast på ett annat sätt, & Märta hänger på lite åxå förståss....

 

... hon har fått börja simträna här hemma i badkaret, hon väger på tok för mycket lilla Sessan  


Inte alla går upp i vikt efter en kastration, men Märta har gjort det med råge, nu har hon alltid varit mullig, det ligger i hennes gener, hennes trasiga gener skulle jag vilja säga... tyvärr...

 


Har förstått att sorgen har många ansikten & skeden, & jag är jag, en väldigt känslig kärring...


Många råd kommer via sms, telefon & mail Tack  


Dagarna går, jag kan le, jobba, & göra sysslor som vanligt, fast ibland måste jag stanna upp & gråta...


Är inne i ett stadie där jag ångrar så mycket, saker som ändå inte går att ändra på... onödiga tankar, jag vet... men ändå så kommer dom...


I morgon är det 5 veckor sedan Petrus somnade in...


Min kropp har levt sitt eget liv ett tag, ett exempel är: har sedan början av året fått så enorma "vallningar" på nätterna, var som om jag låg & badade nätterna igenom...

Men från natten då Petrus blev sjuk så försvann vallningarna som en blixt, totalt borta... men i natt kom en liten "badning" tillbaks...

Både HB & Järnet har åxå försvunnit, det som hållit sej så bra när jag ändrat kosten till glutenfritt, fast det är petitesser i samanhanget...

 

Fint väder ute, en kissvända är gjord & nu solar dom på en ruta som strilar in genom fönstret, nedanför mina fötter...


Vatten håller på att tappas upp för en simtur & sedan till jobbet en liten vända


Kram mina fina & Tack för alla värmande komentarer  Tack Tack Tack  


                                             /Lena 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards