frallorna

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Tankar...

Av Lena - 31 augusti 2012 13:01

 

Så här somnade Malte igår kvällst, i en omfamning  


Igår på jobbet, beklagade en kolega att vi mist Petrus...

-Ja sa jag, han var vårt barn & det är tungt, så tungt...

-barn sa han frågande??? fast ok, säger du det så är det så för dej, fast jag har alldrig förstått den djupa känslan till ett djur...

-stackare tänkte jag då...


Kloka Johanna E, berättade för mej så bra den känslan, hur en klok kvinna sa en gång:

-Man får inte en stor kärlek att portonera ut bland nära, man delar den inte, utan man får mer & mer kärlek för alla som förtjänar just din kärlek, & den tar alldrig slut  


Jag har alltid sagt just dom orden, min kärlek räcker för alla de mina! oavsett om dom har 2 eller 4 ben...


Självklart är en hunds liv olika mot vårt, på många vis, deras liv går fortare, & att dom lever efter våra önskningar & beslut...


Vi är förståss alla olika & känner olika, & det respekterar jag.


Katt, hund, fågel, häst, alla kan dom krypa under skinnet på en, & trolla bort en i ett saligt kärleks rus...  


Från det Petrus kom hem till oss, har han varit så älskad man kan vara... eller det var han redan från dag ett i hans liv  

Alltid sovit i sängen, hängde med på allt, så innerlig, pussig, alltid så tok glad, kelig & klok 


& så en dag faller allt... som ett korthus....


& inget blir som förut....


Han fattas oss i allt vi gör, allt allt allt... & ärret har jag alltid kvar inom mej...


För en del är hunden bara en hund & för en del är den mer än en hund, alla är vi olika, med olika känslogregister... & mej kan ingen ändra på, min kärlek räcker till alla mina älskade  


Men i denna sorg, har jag ändå en stor fallskärm, min underbara gubbe, Märta & Malte, som finns runt en 24 timmar om dygnet, just det här omslutandet, har betytt så oerhört mycket för mej  sedan att man har berikats med dom underbaraste sönerna, & övrig familj är åxå så fantastiskt, lixom alla underbara vänner, som förstår  & så bloggen... jag har läst era underbara komentarer gång på gång på gång ska ni veta & dom värmer så enormt  


Jag är fortfarande ingen muntergök, & tårarna tycks alldrig ta slut... men faktiskt så kändes det skönt en stund idag åxå, jag har suttit & kollat på korten från när jag bloggade på Expressen, bilder på Petrus som liten, & då kände jag glädje  & så kollar jag varje dag tillbaks under menyn, vad jag gjorde för 1 & 2 år sedan, & kan le & minnas med glädje  


Igår var det 3 veckor sedan Petrus somnade, men det jobbiga började redan flera dagar innan, då han lades in på sjukhuset... 


Jag får se tiden an & hoppas på bättre & muntrare tider, & detta är en del av livet, jag vet...

 

                                    Petrus små bebis tassar  


                                   Kram mina fina!  

 







 
 
Tina

Tina

31 augusti 2012 14:45

Bloggen är ett fantastiskt sätt att titta tillbaka och minnas på.
Många, bilder texter och kommentarer man kan skratta, gråta och le tillsammans med.
Stor Kram

http://wwww.tinric.com

 
Kaisa

Kaisa

31 augusti 2012 15:19


Hej Lena, gillar skarpt den sista bilden på tassarna. Petrus lämnade just ett starkt avtryck här på jorden och bloggen. :-) Glädjen och tilliten han hade lyste igenom på alla bilder, jag kunde glömma bort både tid och rum för att bara sitta och beundra.

Så nog har han lämnat starka avtryck den lilla!

Kärlek och stor kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ingen bild

Kerstin.

31 augusti 2012 17:45

Ja det är faktiskt tur att vi är olika,och ser Djuren på olika sätt,men jag förstår heller inte,men dom lever väl med djuren på annat vis än vi gör.Nu gör du som jag brukar göra,jag går in på mitt fotoalbum å tittar på korten av Frida,och minns henne och hennes glada tilltag,det känns faktiskt skönt att minnas hennes glada å tokiga bravader,även om jag saknar henne.Vet ej hur det gått för Maria i dag,skall följa med henne på söndag,i morron skall jag till Falun på blandrasutställning och titta,skall bli kul.
Tänker på er Kram Kerstin........

Lena

1 september 2012 10:08

Hittade skogsleks bilder på Frida Petrus & Märta♥
Ringer dej någon dag, det har jag tänkt göra flera gånger, men...
Jag håller alla tummar för Hero & Maria!!♥
Kram♥

 
Ingen bild

Johanna

2 september 2012 00:43

<3 <3 <3

 
Ingen bild

Johanna

2 september 2012 00:45

Hm skulle bli hjärtan till er men det vart visst välta glass strutar istället... Stor kram till er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards