frallorna

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Lena - 15 augusti 2012 20:30

 

Vi orkade inte vara hemma, så vi packade i husbilen & drog norröver en liten vända...

 


 

Har så många fina vänner, som försår hur vi känner  känns underbart  

Tack fina SO -vi behövde prata, kände vi efteråt... & som du ser blev fikat uppskattat! 

  Tappade all aptit, när Petrus somnade in, då lagade min finaste mamma en kålpudding att ta med på vändan vi nu varit på, för hon visste att sojafärs & kål, nej det hade inte Petrus gillat. Har så svårt ännu för att äta saker han gillade...

Denna var den godaste maträtt jag någon gång ätit i mitt liv, & jag kunde äta utan att känna ångest... när jag berättade det för mamma nu på kvällen, så ställde hon sej på en gång & gjorde ett gäng till, som jag får hämta i morrn, det är en mammas omsorg det 

 


 


 


 


 

Hittade lite hjortron, alltid något & så handplockade jag blåbär.

 


 

Malte & Märta har haft skoj med varandra, om än hon inte hänger med på tok fnatten Malte får, som pappa Petrus kulle ha gjort...

 

Har sparat lite Petrus hår som jag tar fram & snuffar på lite då & då  

  

Ge mej en puss pappa, sa Malte hjärtat  


Förlusten av vår älskade Petrus gör så ont så ont så ont...

Jag går & säger hans namn hundra gånger om dagen... Petrus.... lilla Petrus.... Petrus ungen... Petrus... & så gråter jag...


Var så skönt att vandra där på myrarna i stillhet, bara få vara, gråta om jag ville, & minnas allt fint han fått uppleva... men sorgen är lika fasansfullt tung...


-Carpe Diem- för i nästa ögonblick kan det vara för sent...

 


                                               Kram  /Lena


 





Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards