frallorna

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Den vackraste dikt...

Av Lena - 11 augusti 2012 08:28


Till min starka mamma


Min mamma är så stark

det säger faktiskt alla.

Men i ensamhet om natten, har jag sett hennes tårar falla


Under sömnlösa nätter

kommer jag tassande på tå.

Hon vet inte om att jag är där

för att hjälpa henne förstå.


Lika ändlöst som strandens vågor

och hennes smärta...

Jag vakar över min starka mamma

som alltid bär mej i sitt hjärta.


Hon bär ett leende,

ett leende som hon tror döljer.

Men genom Himlens dörr

ser jag tårarna som följer.


Min mamma försöker hantera döden

för att hålla mej kvar.

Men alla som känner henne vet

att det är den enda möjlighet hon har.


När jag vakar över min starka mamma...

genom himlens öppna dörr

försöker jag förklara att änglar skyddar mej nu

så som hon gjort förr.


Men jag vet att det inte hjälper

eller lättar bördorna hon bär,

har du möjlighet, gör ett besök...

och visa att du håller henne kär.


Vad hon säger

hur hon mår

Min starka mamma har ett

hjärta fullt av sår.



Tack så oändligt mycket för denna underbara dikt du gav till mej Johanna  

Har läst den gång på gång på gång, & den lenar så skönt i mitt hjärta...


Petrus kom inte till mej i drömmen i natt...

Det gjorde istället Vera! Marinas vackra Vera... vaknade & drömde om, & hon kom även i nästa dröm...


Jag var så glad när jag vaknade till varje gång, för drömmarna var så sköna...


Men nu vet jag inte vad dom handlade om, det är borta.. & varför kom just hon?..


Vaknat tidigt, sitter här med Märta i knät, Malte sover med sin älskade pappa  


                                       Kram /Lena





 
 
Piedra

Piedra

11 augusti 2012 09:37

Vilken fantastiskt fin dikt till tröst under din svåra tid. Tänker på dig och är med dig i hjärtat! Stor, stor tröstkram! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

11 augusti 2012 09:38

Vilken fin dikt!
Trots Vilda Veras smeknamn är hon en riktigt rar tjej full med känslor och värme. Hoppas att hon kunde lätta sorgen en stund för dig så som hon gjorde för oss när Elsa gick vidare.
Vera, jag och Bodil ger er all styrka vi kan. Mina tankar finns hos er nästan hela tiden, känner en del av den smärta som kom när Elsa gick. Den försvinner aldrig helt men den gör så påmind mer sällan...
Kram <3

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

11 augusti 2012 09:58

En sådan fin dikt! Så småningom kommer du nog på vad drömmen du drömde betyder och vissa drömmar är ju helande för själen. Stor varm kram från mig ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
GeddFish

GeddFish

11 augusti 2012 10:12

Oh, så vackert skrivet / diktat!
I drömmen bearbetas våra sorger och bekymmer, drömmen läker.
Jag får skriva det som min psykolog sa till mig om min stora sorg efter Pusselbit, sorgen går aldrig över, men den blir mera barmhärtig med tiden.
Det stämmer, även om du inte orkar ta till dig det just nu, för sorgetårarna ska UT, just nu är det chock och akut.
Jag gråter med dig en stund..... varm kram från mig ♥...till dig...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Tina

Tina

11 augusti 2012 10:49

Började läsa och förstod först ingenting, men inser efter bara några rader att någonting fruktansvärt måste ha hänt...
Bävar för vad jag ska finna i bloggen som jag såg så mycket fram emot att uppdatera mig på. Jag vill säga så mycket men nu tog orden bara slut.
Stor kram till dig och din familj

http://www.Tinric.com

 
Ingen bild

Johanna

11 augusti 2012 12:20

Hej Lena.
Är så glad att du tyckte om den! Som du vet så hjälper den mig fortfarande, den finns alltid nära och jag är så glad att vi kan dela den! Jag vet inte vem som skrivit den men jag är den evigt tacksam <3 Vi känner så otroligt med er.
Jag tror absolut att drömmen om vackra Vera har en betydelse och sinomtid kommer du att veta. Stor bamse kram till hela familjen <3 <3 <3 Johanna och Hjördis

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

11 augusti 2012 12:26

Vilken fin dikt!! Tröstekramar finns alltid för dig från mig..(Du är förlåten)//Kram Blessings

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

11 augusti 2012 13:04

Det var en vacker och tankevärd dikt, även om jag fick läsa om flera gånger för mina tårar skymde min syn.
Det är ändå trösterikt för dig och din familj att så många ställer upp i stora sorgen.
Kram!

http://www.travarens.se

 
pezze

pezze

11 augusti 2012 17:28

förlåt att jag verkar mkt okänslig...
men bara undrar vad fasiken som hände???
han hade problem med magen skrev du o sen......???

du behöver inte berätta ngt nu.. :/
känn dig absolut inte pressan/tvingad o berätta ngt nu,gör det när du orkar...okej???
har respekt för dig men kunde inte låta bli o fråga...

en stoorrrr kramix te er....:)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Magnus & märta

Magnus & märta

11 augusti 2012 18:31

Så fint skrivet❤. Tänker på er och Märta skickar pussar till bästa fammo Lena & Mats❤

http://www.mundiz.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards