frallorna

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Lena - 11 augusti 2012 18:41

  


Nu pappa ska jag berätta för dej, vad vi gjort idag!


Mamma fixade kaffe, & massa godis till oss, som vanligt du vet  


Jag letade & funderade lite, önskade att du åxå var med oss...

 

Jag drack bara lite vatten där vi annars brukade bada & ha så skoj...

 

... tvåbenta pappa, & mamma drack kaffe med tårar i...

 

... så började Märta att leka med mej, & vi hade störtkul   & så är det så skönt att se mamma le, för hon älskar att se oss ha skoj ihop  

 

Vi jagade varndra, det var störtkul!!  men jag saknar dej pappa...  

 

Jag lade mej ner en stund & tänkte på dej, vart är du nu? har du det bra?...

 


 


 

Vi lekte en stund till & så fick jag ett frallefnatt som mamma säger, då

log hon igen 

 

Efter en timme gick vi till grusplanen du vet! tänkte vi skulle leka med en pinne, du vet, ha så där roligt som vi alltid hade då, men det var inte kul... för vi är bara 2 nu...

-saknar dej älskade pappa  

 

Så Märta bar tillbaks pinnen till kanten, så åkte vi vidare....

 


... till Romme, där stora flygplan startar lite nu & då under helgen, som ska till Dala Järna & göra uppvisningar.

 

Pappa, du skulle inte gillat ljudet av den här flygmaskinen, han gjorde så marken dånade när han flög en liten uppvisning vid flygfältet...

      Vi satt där i solen, eller i skuggan, & mamma tyckte det var så skönt en stund...


Du förstår Petrus, mamma & pappa saknar dej så det gör ont, & jag har fått en ny uppgift här hemma, -att vara Puss & tröst hund  & jag tar min uppgift på största allvar, -visst är jag duktig pappa?...


Vi fick massor med lättkokt Renskav på kvällsmaten, de skulle vi fått på söndagen, då när du mådde så dåligt...

-Vad får du för mat pappa? hoppas du får lika god mat som vi alltid fått här hemma i alla fall...


Nu ska vi strax åka till hamnen & se till Karin, sätta på batteriladdaren visst.


Vi åker hela bunten, för mamma börjar tycka att det är jobbigt här hemma, -du vet med tårar & så...

 

Pappa saknar dej åxå  han gråter & gråter & flyr in i saker han kan göra, & så vill han gå & gå & gå, som när vi bodde där vid sjukhuset du låg på, då gick han & jag från morgon till kväll alla dagarna, Märta & mamma hängde åxå på emellanåt, men så gick hon in i husbilen ibland åxå, -& blödde ur hjärtat sa hon.


   Kram min bästa pappa, jag älskar dej & saknar dej   /din Malte  



Av Lena - 11 augusti 2012 08:28


Till min starka mamma


Min mamma är så stark

det säger faktiskt alla.

Men i ensamhet om natten, har jag sett hennes tårar falla


Under sömnlösa nätter

kommer jag tassande på tå.

Hon vet inte om att jag är där

för att hjälpa henne förstå.


Lika ändlöst som strandens vågor

och hennes smärta...

Jag vakar över min starka mamma

som alltid bär mej i sitt hjärta.


Hon bär ett leende,

ett leende som hon tror döljer.

Men genom Himlens dörr

ser jag tårarna som följer.


Min mamma försöker hantera döden

för att hålla mej kvar.

Men alla som känner henne vet

att det är den enda möjlighet hon har.


När jag vakar över min starka mamma...

genom himlens öppna dörr

försöker jag förklara att änglar skyddar mej nu

så som hon gjort förr.


Men jag vet att det inte hjälper

eller lättar bördorna hon bär,

har du möjlighet, gör ett besök...

och visa att du håller henne kär.


Vad hon säger

hur hon mår

Min starka mamma har ett

hjärta fullt av sår.



Tack så oändligt mycket för denna underbara dikt du gav till mej Johanna  

Har läst den gång på gång på gång, & den lenar så skönt i mitt hjärta...


Petrus kom inte till mej i drömmen i natt...

Det gjorde istället Vera! Marinas vackra Vera... vaknade & drömde om, & hon kom även i nästa dröm...


Jag var så glad när jag vaknade till varje gång, för drömmarna var så sköna...


Men nu vet jag inte vad dom handlade om, det är borta.. & varför kom just hon?..


Vaknat tidigt, sitter här med Märta i knät, Malte sover med sin älskade pappa  


                                       Kram /Lena





Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards