frallorna

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Brev till dej♥

Av Lena - 10 augusti 2012 16:50

 


Älskade Petrus  


Natten har varit fasansfull, du fattas oss så oändligt, -vet du om det?  


Pappa & Malte gick som vanligt morgonkissen, sedan kom pappa in & grät, för då skulle det varit din tur, vi kramade varandra & grät tillsamans, & tänkte på dej, vårt fina älskade hjärta  


När jag ramlar ihop av smärta här hemma, så kommer din Malte & tröstar, han dränker mej i sina pussar, precis som du skulle gjort  


Älskade hjärtat, beslutet vi tog om att du skulle få somna in, kommer tynga mina axlar resten av mitt liv

-kan du någonsin förlåta oss?

Vi kände att vi fick lov att göra så, & det skär genom märg & ben, att vi aldrig får dej tillbaks...


Älskade Petrus kan du komma till oss i drömmen i natt, & ge oss dina underbara pussar?  

Vi lever minut för minut, orkar inte mer...


Föresten! Konungarnas Kämpe Petrus fick blommor idag! dom var till dej

Petrus!!!   -Malte tyckte dom var så fina, gillar du dom åxå?

Dom var från din "bus-unge" Hero, Roffe, änglafrallan Frida & Kasper, halvsyrran Berta & ängla springeln Liva,, Indra, Mary, Embla & Niki  


Vi gick en Romme promenad för en stund sedan, som du älskade så otroligt mycket, -mins du det? -vi grät både högt & tyst nästan hela rundan... det gjorde så ohyggligt ont i våra hjärtan, att du fattades oss, minnet av din glädje var så otroligt påtaglig när vi gick där, för du tok älskade verkligen

dessa rundor  


Vi har fått 2 så glasklara bud från dej, -Tack  -men kan du förlåta oss? vårt hjärta, vårt allt  ...


                      /Mamma, Pappa, Malte & Märta   



 
 
Birgitta

Birgitta

10 augusti 2012 17:47

Tänker på Er, det finns inga ord, det gör bara så ont, så ont.

http://www.vanersborgsdockmuseum.se

 
GeddFish

GeddFish

10 augusti 2012 18:07

Jag har haft förmånen att vara med er ända sen Märta Louise - söt som en gris, kom till er.
Jag kan förstå er, faktiskt. Tror jag. Men orden räcker inte, det smärtar, jag vet.
Alla goda tankar, och Vila i Frid - Petrus!
Kramkram♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Marina, Vera & Bodil

Marina, Vera & Bodil

10 augusti 2012 18:12

Gråter med er... <3
Han känner er kärlek, det tror jag av hela mitt hjärta...

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

10 augusti 2012 18:56

Det finns inga ord som tröstar. Bara närhet och att finnas där.
Gråter när jag läser ditt brev till ert <3. Gråter när jag läser kommentarerna.

Klart att Petrus förlåter er! Han vakar över er och finns hos er. Känner er sorg, men också er kärlek.
Tänk vilket underbart liv han har haft hos er. Bättre liv kan han knappast ha haft. Alla skogspromenaderna, alla båtturerna, alla turerna i husbilen, alla hundmötena, all underbar omsorg, all god mat, all närhet, allt gos.
Sov i ro vackra Petrus <3

Styrka och massor av varma tankar till er <3

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

10 augusti 2012 19:33

allt är suddigt skriver med tårar i ögonen, kramar från mig och pussar från Buttons.

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

10 augusti 2012 21:26

Livet tar en dramatisk vändning!
Man är aldrig beredd...

För mig som läser din blogg då och då läser och förstår jag att hundarna betyder ALLT!
Dom är en del av ert liv, precis som våra fyrfota vänner blir! Jag har aldrig förstått hundägare förrns jag själv blev en för första gången för 1 1.5 år sen. Det går inte att förklara den värme,lugnet och kärleken man får av en hund!

Dina hundar har det bättre än många andra, man ser glädje och kärlek när man dagligen kikat in!

Som jag har skrivit en gång i en kommentar: skulle jag bli en hund i mitt andra liv skulle jag önska att DU var min matte!

Petrus är nog så tacksam en hund kan bli...
Han fick ett fint liv!

Tänker på er!
Anna

 
Kikkan

Kikkan

10 augusti 2012 23:26

Käraste Lena & Mats, tankarna har varit hos Er flera ggr i dag. Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linda

11 augusti 2012 11:58

Lena, kommer du ihåg när jag fick ta bort Kent. Vi mailade varandra och jag var så ledsen. Då skrev du: "När man tagit ett sådant beslut vill man ha bekräftelse att man gjorde rätt. Och det får du av mig i massor." Kommer du ihåg? Nu skriver jag de orden till dig istället. Att ta osjälviska beslut av respekt och kärlek till sin hund är alltid rätt! Kram till er i den jobbiga stunden!!

 
Tina

Tina

11 augusti 2012 15:43

Åh Lena, nu har jag läst baklänges i bloggen och förstått och nu sitter jag här med tårarna sprutandes.
Livet är allt bra orättvist ibland... Fy faa, på ren svenska.
Jag är så oerhör ledsen för er skull och jag vet tyvärr alltför väl hur ni känner - fruktansvärt.
Kram fina Lena
/Tina

http://www.tinric.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards