frallorna

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Igår & idag...

Av Lena - 2 augusti 2012 12:06

 

Åkte ut till ön där det finns blåbär, & dom var kvar! stoooora är dom åxå"

 


 

 

 

 

Å så med blåbär Prinsessan åt! så sött när hon satt där i riset med lekande solstrålar & fångade bären!  

Så kom min bror förbi, men dom ville inte gå in där med sin båt, lite för stenigt, så dom åkte vidare till en annan ö vid en brygga, så kom kusin med fru, hejade till & så åkte vi alla till "brygg" ön, fikade & myste, & sprang till båtarna när värsta lokala regnskur kom över oss  

 

Gick en skön vända på den ön åxå...

 

 

 

Bäst att vara beredd!! man kunde ju kanske ha fångat en "groda" på bild! men nu gick det bra för kusin  

 

Kuskade hemåt efter en skön dag...

 

... törnrosa sömnen börjar redan i båten på väg till hamnen  

 

& så landade just denna pippi på grenen på en ö, är detta Fiskljusen??

 

Tror det, brukar kolla på dom i kikaren, tror det är en av dom, vacker.

 

I hamnen höll denna "lilla" skuta på att läggas i, säger bara wow...

Stannade kvar tills han startades & puttrade iväg, uuuur maffigt ljud  

När den är ute & gasar på Runn, hörs vrålet flera flera kilometer...

Jag vet att den är INTE! billig i drift!!!!  -till skillnad från Karin, som igår kanske kostade oss sådär 8-10 kr i bränsle  

 

Blåbären rensade & infrysta, lita kvar uppe, ska göra smotis idag, gott tror jag!

Hittade lite kantareller åxå, ska göra nått gott med dom strax.

 

04.40 skulle Malte upp & kissa, hade väl druckit för mycket bad vatten igår, då var himlen sååå vacker.

En Pissmyra följde med in från morgonkissen, bet mej på låret när jag låg på golvsängen, aaaaaj vad ont det gör!! svider/värker i hela låret! aaaaaj!!...

... av en enda liten stackare... 

- hittade henne på täcket, hon kröp snällt upp på en pappersbit & fick flytta ut på baksidan, -men gör inte om det!!  

Disig morgon, men nu sol & ganska så hyffsat, & lite blåsigt.

Gubben sover ännu efter nattskiftet, sedan vet jag inte vad vi hittar på?...

            

                  Kram & fin dag på er! -mina fina som kikar in!!  

 
 
Di

Di

2 augusti 2012 17:08

Såå mysigt att ha spännande båtturer att njuta av :-) Goa bilder som vanligt Kram och ha en fin kväll<3

http://ditthequeen.blogspot.com

Lena

2 augusti 2012 22:12

Tack! -ja vi njuter verkligen av båt & ö turerna! sååå mysigt!!♥
Kram på dej!♥

 
pezze

pezze

3 augusti 2012 00:03

åhh.. bilden på märtha pärtha som tittar fram ibland blåbärssnåren kan jag se framför mig i en sepia färgande liten ( ca 20X20 cm) tavla uppsättande på väggen i ditt hem...

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

3 augusti 2012 23:18

Ja det ska nog bli en tavla av denna bilden tror jag, gillade åxå henne i riset :)) sepia, är det månne i den där gameldax färgen tro? det är vackert
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards