frallorna

Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Utställningsbilder & annat...

Av Lena - 25 juli 2012 11:22

 

Förlåt alla nyfikna som fått vänta på söndagens utställningsbilder! men tiden bara försvinner, & det tar enorm tid att fixa & ladda ner bilder hit & så åkte vi ut till en ö igår åxå...

 

Ja så var det början av dagen, är ni månne Unghundar?

 

Marlene med sin fina kille!

 

Susanne & Frasse!

 

Sten & Marianne!

 

& här säger jag ingenting, jag & namn, men vacker hund & det vackra kopplet!  

 

Marlene vann klassen! Grattis!!  

  Sedan kom... ja vad är detta för klass?...

 

Domar granskning  

 


 


 

Hero & Maria såååå fin kille! & tacka för det med en sådan pappa & mamma!!  

 


 

Söööööt!!  

 


 


 


 

Championhanar, här Marlene & Charlie!

 


 

Åsa med sin fining!

 

Bästa hanhund blev sedan Marlenes import... äh jag tror han får heta Ferdinand!

 


 

Etta med hans första CERT!! GRATTIS!!!!!  

 

Tror Charlie blev 3:a, vilken dag för er!!!  

 

Sedan var det dax för tikarna, en heeel skara!!

 

Lufsenburgs Ines!!...

 

...med matte Sofie!...

 

... tog hem den gruppen!! GRATTIS!!!  

 


 

Bodil Bodil, vilken cool tjej! låg där i vimlet bland folk & fä & bara njöt!  

 

Så var det dax för dom "större" flickorna!  

 

Maggie & Marianne!!

 

Madeleine med sin fina flicka!!

 

Susanne med Hjördis & 2 som kikar på!  

 

Lufsenburgs (vackra) "Vera"!!

 

Hur kan en så vacker hund få VG? Domaren dömde 2 fina till BIR & BIM men i mitt tycke fick flera finingar för dåligt "betalt"  

 

& han den snälla herrn med en fin flicka!!

 

Carmbulls Gunilla med sin fining!!

 

Kicki med...? ja Triss eller Skorpan?... vet inte ens vilken klass det är, gud va sullig jag är på detta!  

 


 

Klassen vanns av Lisa &... ja så var vi där igen då... kanske Rut?

 

Fick finaste CERT rosetten!!! GRATTIS!!! 

 

Så var det dax för BIR & BIM!!

 

Som Marlene kammade hem, ja eller hunden & Svante Domare trodde han skulle få ett "handslag" men tji! han fick en...

 

                                ..en KRAAAM!!!   

 

Tyvärr kunde jag inte fota alla ögonblick, då batteriet i kameran var på upphällningen, klantiga jag som glömt att ladda...  

 

GRATTIS TILL ER BÅDA!!! Marlene & Lisa med fina vovvar!!  

 

& om Gruppfinalen berättar jag mer om i morrn! eller i natt kanske  

 

Vi kuskade ut med Krain till en vacker ö igår, 4 timmar blev det, alldelens ljuvligt, mulet i början, men sedan kom solen...

 


 


 


 


 


 


 

Bad bus & helt underbart!!

 

En del har guld i sina fickor, medans andra har bajspåsar!! men jag undrar om inte skitpåsarna är mer värda en sån här gång!!  blev en full påse med finaste kantareller!!  

 


 

Uppätet!!  

 


 


 


 


 

Båtfika!!

 

& så kuskade vi mot hamnen i vackraste kvälls sol  


Jag fixade knäppkorv med bröd i husbilen för oss när vi kom tillbaks, & då hör vi något som dunkar... Hajen!!...

 

... japp!! han hörs! vacker musik!  så då lade kusin med fru till & kom åxå in i huset & fikade!!

 


 

Såååååå mysigt!!!


  Så åkte dom hemåt i natten, bara en liten bit, in i Kvarnvika! hör dunket...  


Ja så blev vår dag igår!!


Nu har jag fixat en tok god pizza, med tomatsås, kantarellstuvning, ananas, motzarella & Västerbotten! mmmm... aaaaaa... inte bra för figuren!  

den ska med ut på någon ö! som vi åker till nu!


                      Kram & fin dag mina fina!!  






 
 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

25 juli 2012 19:26

Jag blir SÅÅ impad av alla fina bilder du tar. Nä,inte är det lätt att hålla ordning på alla klasser och hundar.

http://www.travarens.se

Lena

26 juli 2012 00:28

Å Tack!! det värmer att höra!!♥
Ja det är verkligen ett enda snurr när jag ska skriva! ha ha..!! ska nog köpa en katalog nästa gång jag är på utställning ;) för man brukar ju se nummerlapparna, & sedan kan man kolla upp det i katalogen när man kommer hem!! :))
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards