frallorna

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Här kommer 70 bilder från lördagens utställning,

Av Lena - 23 juli 2012 22:31

 

Susanne & Lufsenburgs "Frasse"


    



 


 

Marina & Bodil 

 

Maria & Lufsenburgs "Hero"

 


 

Fina underbara fammos gull!  

 


 


 

2 Champion killar!

 


 

Vann av dessa 2 gjorde denna!

 


 


 



 


 

Etta med CERT blev Åke Cronanders hane! Stort GRATTIS!!!!

 

En fin 2:a åxå!  

 

Fina var åxå 3:an & 4:an!!  

 

Så började tik klasserna!

 


 

Marina & Bodil!!

 

& så denna ljuvliga tjej, en Eddy dotter tror jag mej höra när jag frågade, från Jargongs Kennel?...

 

Jag blev i alla fall helt såld av hennes skönhet  

 


 


 


 

Det gäller att benen står där dom ska stå!!  & ååå så fint det var med rött koppel till en mörk hund!!

 


 


 

Susanne visade Lufsenburgs "Hjördis"...

 

... så otroligt otroligt vacker!!!!  

 

& så lilla Maggie med Kennelmamma!

 

Fammos lilla gullstrumpa! 

 


 

Marina & Lufsenburgs "Vera"

 

Sååååå fin & söt!  

 


 

Madeleine med sin fina flicka!

 

En Palmblad kanske? med flicka -Nu vet jag bättre! flickan heter Peggy & ett blad är ett berg istället!!  

 


 

Mycket söööt!!  

 

2 Lufsenburgare, Lovis & Ines!!

 

Kicki & Qrissys "Skorpan"!!

 


 


 


 

Kennel Berbris tror jag, en vänlig man, som var en av dom få som kom fram & gratulerade oss, när Petrus tog både CERT & CACIB  i Sundsvall hösten 2010

Deras tik tog BIRET & blev Champion Petrus BIM:et! Domaren var Rita Kadike-Skadina tror hon var från Lettland eller estland, en fantastisk kvinna, oavsett om vi vunnit eller ej, så muk & rar...

Vi kom från skogen, som 2 Mulletroll som varken visste vad vi skulle göra eller hur vi skulle gå! trots allt gick det kanon!

Från min vän Linda Brueryd fick jag sedan höra att en annan Domare som hon känner, stått vid sidan bredvid & sa till henne, att om inte den hanen vinner, (Petrus alltså) så tycker jag hon dömmer fel! Vi vann! & Petrus fick 2 bedömmningar i en, det kommer nog inte bli några fler tävlingar för vår del, tyvärr...  & det gör ont, så ont... för han är så fin, vårt hjärta  vår Teddy Berar


Därför blir jag alltid så varm i hjärtat när jag ser alla varma kramar som delas ut till vinnarna "nuförtiden", oj så det värmer i mitt hjärta då, att man kan visa vänlighet & säja Grattis till varandra, det betyder så mycket  

 

(som en liten parantes bara, & skryt förståss  ) för oss båda!  

 

1:a med CK Madeleine Aronssons tik &...

 


 

... efter nogrant övervägande...

 

                                1:a med CERT &...

 

                          ... CACIB!!! Stort GRATTIS!!!


   


 

                                  Final BIR & BIM!

 


 

2 i mitt tycke otroligt fina Frallor!!  

 

Hanen knep BIRET! men en minst lika lycklig BIM!  tror jag i alla fall...

 


 


 


 


 


 


 


Ja det var ett axplock ur mina 1200 bilder, från lördagens utställning i Köping!


I morrn fortsätter jag visa bilder från söndagens SDHK:s tävling!!






Pysslat & fixat med bilder mest hela dagen, ute är det ändå bara värsta busväder & vovvarna har bara latat sej, inget ö & sjö liv blev det lixom   men gubben han har fixat med Husbilen, städat den & så, & frågade igår när vi åkte från Utställningen

-är det någon mer på gång??

Han slappnar av nått otroligt i Husbilen, bara myser med vovvarna, fikar, läser tidningar, kollar på folk, går promenader & ser på tv, tror det är bästa "lekamen" för honom & äkta semester!! för hemma är det alltid något att göra, om vi inte är på vattnet förståss, & han kan inte det jag kan, att bara vara & göra inget fastän man är hemma!  


Vi var ju i Vallentuna & Österbybruk åxå, & samma där, gubben myste så in i bomben!!  


Ska se vilka tävlingar som är på G, jag älskar att kolla på utställningar! & vovvarna älskar att mysa i husbilen!  & gubben vilar...

-kan inte bli bättre ju!! 


Nu snart ska vi kojsa & är det bra väder i morrn så väntar någon Ö på oss!!  


                                 Kram mitt i natten!   

   


 
 
GeddFish

GeddFish

24 juli 2012 00:23

Lena, jag blir bara så avis, på riktigt, detta var mitt superliv förut, inte med hundar, men med att koppla av så fullständigt.
Men, mitt nya liv har börjat nu, så jag gråter inte, men detta som ni upplever nu, ta väl vara på detta!
Kram♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingen bild

Tobias Palmberg

24 juli 2012 01:51

Hej hej!!

Vilka underbara bilder du tagit och fina komentarer ;-).
Väldigt skoj att läsa och njuta av bilderna

Gjorde det något om jag snodde en bild på Peggy?
Skäll på mig då ;-)..... Bilden va ju såååå fin

Många kramar o tack för chokladrutorna <3

Lena

24 juli 2012 10:38

Ha ha ha.. du är alltså inget Palmblad! utan en Palmberg ;) fast jag var ju på rätt väg i alla fall ha ha ha.. :))
Du får självklart sno bilder, om det funkar, annars kan jag maila dom, har fler på er.
Nästa gång ska jag köpa en katalog, då kan jag efterkolla & slipper fundera så mycket, & döpa om alla stackare efter egen tro! ha ha.. & vem vet? kanske blir det fler kakor... ;)
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Jane

24 juli 2012 06:20

Godmorgon!

Vilka underbarabilder du tagit :) Kika in som hastigast...Jobb väntar och massor att göra nu när så många är på semester... men ikväll blir det mys med grillat iaf :) Ha en fin vecka,kramisar

Lena

24 juli 2012 10:45

Tack! ja du jobbar & sliter du, hoppas att din kväll blir super♥
Kram kram!♥

 
Veronica

Veronica

24 juli 2012 07:26

Å du fick med Lovis!! Tänk att man kan känna igen sitt hjärta på en långt-bort-profil.. :)))

http://akashas.blogg.se

Lena

24 juli 2012 10:44

Japp!! har några fler på henne åxå, hon är söööt!♥ idag kommer söndagens bilder, sedan får det nog bli lite fler gott & blandat bilder! :))
Kram kram!♥

 
Kicki med flock

Kicki med flock

24 juli 2012 09:39

Tack för det bildsvepet! Du är otroligt duktig med kameran, inte minst med att fånga ögonblicksbilder.
Ser med förväntan fram emot att få se söndagens bildskörd.
Kram/Kicki

http://www.travarens.se

Lena

24 juli 2012 10:41

Tack! tycker faktiskt att dom där ögonblicken säger mer än tusen ord ibland♥
Fler bilder kommer! men det var dagen när batteriet var på upphällningen, hur kunde jag klanta mej så :/
Kram kram!♥

 
Susanne & Frasse

Susanne & Frasse

24 juli 2012 13:15

ÅÅÅÅ så kul att se!! Både på Frans och Hjördis, i ringen ser man ju hunden lite mer från ett fågelperspektiv! ;) När du har tid mottager jag gärna bilder på mailen! Jag vet att du har lite att skicka så ingen panik... Men vi som blir fotade "in action" är EVIGT tacksamma för att du fotar, jag vet vilket arbete det innebär... Så ett stort tack till dig underbara Lena! <3 Kram

http://www.rallyfrallan.bloggplatsen.se

Lena

26 juli 2012 00:43

Jag ska maila iväg bilder till dej! :)) & du vill ha dom oretucherade va??
Ja vilket hästjobb det är att gå igenom dom! har inte ens märkt dom med namnet, allt tar sådan otrolig tid ändå! men kul är det! :))
Tusen Tack för dom värmande orden!♥
Kram kram!♥

 
Birgitta

Birgitta

24 juli 2012 13:34

Så jätteroligt att se alla fina bilder och alla hundar. Jag är ju alltid så nyfiken både på resultat och hur hundarna ser ut så jag njuter av att se detta, så tack för detta. Kan du inte skicka in bildsvep till klubben också så finns både resultat och bilder på samma ställe

http://www.vanersborgsdockmuseum.se

Lena

26 juli 2012 00:40

Tack! :)) jo jag ska maila iväg lite bilder till Susanne, tyvärr kan jag ju inte bjuda på resultat här! inte ens namn på dom som är med på bild ha ha.. önskar jag hade lite mera koll ;)
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Johanna

24 juli 2012 13:47

Åh vilka bilder Lena! Vart så glad att se Hjördis och Susanne på bild!! Våra bilder vart inte så bra eftersom vi gömde oss mest hela tiden :-D Om du orkar, bara om! Så får du gärna skicka bilder på det stiliga ekipaget till mig oxå. Försökte sno de 2 du lagt ut men det ville sig inte... Super kul att äntligen träffa dig Lena!! Stor kram Johanna & Hjördis <3

Lena

26 juli 2012 00:37

Absolut att jag kan skicka lite bilder!! har fler som jag kan maila, när jag får tid ;)
Jag fick åxå gömma mej när Petrus ställdes, men det funkade inte så bra när han blev lite äldre för han blev såååå mammig, så han tvärvägrade att gå ens ett steg en gång, hade anmält honom till 2 dagars, så det var bara att visa honom själv dag 2! vilket jag inte alls gillade ;) ha ha...
Skönt ni hade proffsiga Susanne som visade honom! tog åxå fina kort på henne & Hjördan med BIS rosetten ;) & du ska som sagt få dom!
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Johanna

27 juli 2012 12:09

Tusen tack snälla,rara Lena <3 <3 <3 Ingen brådis utan när du har tid och lust :-) Stor kram!!! <3

Lena

27 juli 2012 12:35

Dom kommer!! så fort jag hinner!! :))
Kram kram i sommarvärmen!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards