frallorna

Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Kalas igen!!

Av Lena - 3 juli 2012 21:40

 

Idag var det finaste mammas tur att fylla år!!! GRATTIS GRATTIS!!!!!  

 


 


 

Morfar fick åxå en kram!!  

 

Så blev det fika av olika slag

 

& för syster min & mej blev det ett fat var, jag glutenfritt & min syster tål inte ägg!

-men mamma hon pysslar & bakar så vi åxå får massa smarr  

 

Jorgubbar & glass...

 

... & köpe tårta!! vacker & god sa dom som åt av den!!  

 

Idag hade vi bara Märta med, tog med kompostgaller & stängde för så hon inte kunde gå mot vägen, funkade kanon & hon fick vara fri! fast jag vet inte om hon uppförde sej som en prinsessa presis??? bajjade 2 gånger & spydde en!!  

 

Sonen busade med sin "moster" & kusinerna  

 

Älskar varandra  han sa alltid till henne när han var några år: -när jag blir stor moster & du blir liten, då ska jag skjutsa dej i min traktor!  -han blev åxå till att körda traktor många år, men någon vända för henne blev det alldrig  

 

Åkte förbi i hamnen & kollade till Karin, hon flöt! då träffade vi denna lilla sötnos!! Doris! så tok söt & lek glad, så ljuvlig så jag kunde ha kinappat henne!  

Efterssom Märta älskar alla hundar fick dom leka fritt med varandra, hade såååå kul!  det var en fröjd at se deras glädje!!  


Hemma igen & pojkarna fick en promenad, strax sängen!


                                          Kram på er!!  



 
 
Ingen bild

Simona

4 juli 2012 07:59

Grattis i efterskott till din mor. Kalas kan vara härliga! :)) Sommarkram ♥♥

Lena

4 juli 2012 21:13

Tackar å hennes vägnar ;) Ja kalas är kuliga! :))
Kram kram!♥

 
paloma

paloma

4 juli 2012 13:43

Oh så mycket gott ni får! go märtha fick väl oxå smaka på godsakerna hoppas jag! Vad fin hon e Doris! E hon en valp? kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

4 juli 2012 21:11

Ja gott vare!! ;) & självklart fick hon smaka! :))
Kram på dej!♥

 
skånepågen

skånepågen

4 juli 2012 16:54

Mysigt som vanligt och sommrigt.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

4 juli 2012 21:14

Tack! :))
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards