frallorna

Alla inlägg under juni 2012

Av Lena - 9 juni 2012 20:59

 

Min bror ringde på middagen, håller på att byta båtmotor, ville diskutera lite med gubben min, så vi åkte dit, håller till på sitt jobb, ett inhägnat ställe, så vovvarna fick vara lösa! hur spännande var de då??  


 


 



   


 


 


 


 


 

                                             Bara lite...  


 


 


 


 


 

Båten rullades in igen, & så blev det lite mer fix!  

   

                        & fullt ös på vovvarna!   


 


 

En ganska så mild vakthund isåfall! om Märta tar jobbet  

 

Blev en bra dag! vovvarna har gillat läget, stooooora ytor att upptäcka, & fralle fnatt så gruset sprutade!!  

 

Fralle tävlingen är slut, men jag har inte fått reda på så många resultat ännu, men tror det i alla fall gick bra för Hero! såg honom på ett kort på Facebook  

En annan liten parvel från Kenneln vann sin klass!! GRATTIS FRASSE!!  

 

                           Nu lite mys! Kram kram!  

 


Av Lena - 9 juni 2012 11:10

 

Igår hade vi sol & värme, en riktig sommardag, idag mulet & grått...


 

Gubbens frukost blev, mackor ägg &!! -fil med hjortronsylt! gott gott  


 

Sedan rusade han ut till husbilen, där han igår påbörjade "nästa" projekt! att dra nya ledningar till den grej han satt i för att vi ska kunna köra vanliga elektriska saker i den, som micro, kaffebryggare, vattenkokare osv.

                                  


 

Tur man är gift med en allkonstnär, finns inget som den mannen inte kan fixa!!! alla kategorier!!  eller -jo!! laga mat då  skulle han vara ensam, blev det blodpudding eller pytt i panna resten av livet 

 

Jaha, vad ska vi göra sen då? ingen aning... ännu softar vi bara, hundarna ska få mat nu, har sovit extra länge & lekt på det.

 

                                Kram på er & fin lördag!    

Av Lena - 8 juni 2012 20:14

 


 


 


 

En alldelens alldelens underbar kväll, vindstilla, värme, blå himmel...  

 

Rullade sej, åt gräs, nya dofter, nu sover dom skönt i natt!!  

 

Själv har jag ätit onyttigheter i massor! ska man tröstäta så ska man! basta!  

Vovvarna fick åxå godaste toppingen  + tandborste Pedigre  

 

Tråkiga tv program, eller så noga har jag inte kollat, så The finast homvideos får det bli! då får man skratta vare sej man vill eller inte!!

 

                                                 Kramiz!  


Av Lena - 8 juni 2012 16:11

 

Ååååååååå vad jag ångrar att jag sitter här hemma just nu!! blääää åxå  hade kunnat vara i Kålmården nu, & väntat på ras specialen för frallor som är i morrn...

 

Tänkte ju åka, men så velade jag fram & tillbaks, för att i morse tänka att vi struntar i det, & gubben hade ett möte på jobbet vid två, som han ville vara med på, & ... &...?

 

Nu ångrar jag mej! fast hade vi åkt skulle jag velat vara där redan, så nu tycker jag loppet är kört...

 

Bad gubben handla på vägen hem, jag sa inköpslistan över telefon, & han sprang i affären  han fick plocka i både chips & dipp & såna där goda cheezes stänger, nu ska tröstätas!!  ... eller ska vi åka?? -nä va less jag blir på mej själv! beslutsångest som en tok! hel knäpp ju! suck...

 

Just nu är vi i alla fall hemma, & nu kommer gubben med tröstätat, alltid något  

 

Fint väder, sol fast lite mer moln än tidigare

 

                                        Kram på er!!   


Av Lena - 8 juni 2012 10:53

Här kommer ett klipp från igår, fast då hade dom redan kört järnet i bäcken! & utforskade lite mera stillsamt ;)

 

                                                  
     Kram på er!!

Av Lena - 7 juni 2012 21:59

 

För en gångs skulle lyckades jag med några bilder! som denna...  

  

& denna...

  

Åkte till ett av våra vanliga ställen när jag kom hem från jobbet, har alltid hört att lite längre bort finns en bäck, idag gick vi dit, så vackert & oj va kul vovvarna hade!!  filmade en snutt, den kommer i morrn, men då hade det gått en stund & dom hade lugnat ner sej   

  

 

  

 

  

Så åkte vi hem, svirade om & iväg på kalas, min systers man fyllde år, åt tårta

& så! Tack & GRATTIS Tony!!   

Till mej hade min mamma fixat en ljuvlig glutenfri bakelse!   

& till min syster som inte tål ägg, en äggfri variant!

-vår omtänksamma älskade mamma  

   

 

   

Så var vi hemma igen, vi är båda lediga tills måndag, käns härligt!!

 

                                 Kram kram!!   

Av Lena - 6 juni 2012 17:46

 

Åkte till hamnen, vi tog husbilen ifall? att det skulle börja regna, men vi slapp så mycket som en droppe! fastän mörka moln stundom tornade upp sej runt oss... ibland värmde solen så man fick ta av sej jackan!  


 


 

Först var det kallskuret med paj, & olika sallader, fantastiskt gott!!  


 

Sedan kaffe med rulltårts hjortrons bakelse & glutenfri blåbärspaj med kokos täcke! slurp sa det!  


 

Jodå, vovvarna fick smaka dom åxå!


 


 


 


 

Smort in Märtas tassar med tjär balsam, hon njuter & gubben luktar...  


 


 

Världens älsta Ångbåt Domnarfet var ute på en tur!  


 

2 timmar & 20 minuter höll det uppe! alldelens lagomt, vi han prata & mysa, & äta massa gott! sedan kuskade vi hemåt i regnet... & någon åska fick vi inte höra...

 

Hoppas ni haft en fin Nationaldag!  

 

                    Kram mina fina som kikar in!!  


Av Lena - 6 juni 2012 12:55


 

Här kommer en filmsnutt från gårdagen för er som kan se!! denna gång kockade inte göken, utan ett flygplan surrade över oss...


 


 


 


 


 

Näru stumpan! där kom du inte igenom!!  


 


 


 

Senare var vi bjudna till bästa vänner på mat som var totalt makalöst god!!  

tog bara Petrus med oss, så han fick lite egentid, ååå va han gillade det!! hittade ett gnagben från en vovve dom ser efter ibland, som han gömt under en byrå, det tar jag sa Petrus!!  

 

Super mysig kväll med mat, prat & skratt!  

 

Strax ska vi ta Husbilen & fara iväg en vända till hamnen, där vi ska möta upp min bror & kusin med fruar & fika lite!! nice nice!! & vänta på åskvädret som ska komma...  

 

                                       Kram på er!!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards