frallorna

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Promenad i värme...

Av Lena - 26 juni 2012 20:30

 

Petrus & jag åkte till grannsocknen & gick en skön promenad bland vattpussarna

 

Sedan fick Malte & Märta en promenad hemmavid, då hade värmen & solen kommit! oj så varmt! eller kanske det var en "vallning"?  

 

Här ska Märta ut i skogen & bajja, hon skulle alldrig kunna bli en storstadsböna! så omständig som hon är när hon är nödig!  måsta ha ett flexi på många meter så hon kan gå bakom & vara för sej själv, typ  


Blev ett förskräckligt oväder här åxå, så mycket regn så jag filmade det!


  Här är in mot stan, där det strax blev en förfärlig åsk smäll!! som flera inne på Peac & Love fick känna på, hua... men som tur är, mår dom bra, har varit många lokala utsändningar.

Ja vädrets makter rår vi inte över, nu lovas i alla fall fram till fredan fint väder!! skönt!!  

Tror jag ska in i morrn & lyssna på Roxett, ja utanför staketet alltså  tar vovvarna med oss & sätter oss på bänkar på första parkett som ingen vet! gubben jobbar natt, men Roxett hinner vi lyssna på & se på storbilds tv... efter dom kommer Magnus Uggla, han hade åxå varit kul att se...


Men men, kanske nästa år? att vi går dit, har jag sagt många år nu & ändå har det inte blivit av... 


                                    Kram för idag!!  

 
 
blessingsrehab

blessingsrehab

27 juni 2012 11:20

Jag kan bli galen på kinesen å hans omständigheter vid bajning :)..Här har vi haft regn men lagom faktiskt. Jag gillar blixtar o dunder..Men inte när det blir farligt..Kunskapen som vi fick när det blixtra sitter kvar men den nya generation vet inte att man skall hålla i ledande material..Tur att det gick bra..Blessings

http://Blessingsrehabbloggplatsen.se

Lena

27 juni 2012 12:14

Jasså?? killar kan åxå vara pyssliga när dom är nödiga? våra killar kan bajja där dom står & går ha ha.. ;)
Tror som du, eller så kommer kunskapen om åska med åldern?...
Jag var hysteriskt rädd hela barndommen för åska, men som vuxen slog det om & jag är numer helt farsinerad istället! fast med respekt...
Kram & fin onsdag!♥

 
paloma

paloma

1 juli 2012 22:04

Jaaa! Nu går det se på dina videofilmer!:) förstår inte varför det inte gick förut!? Har din farmor dött? Beklagar sorgen<3 hoppas ni mår bra efter omständigheterna! Stor kram till dig och dina fina 4 benta! ds Målle var i slagsmål!! Så han fick uppsöka veterinär hade inflammation i benet plus en ful reva som syddes! Ingen försäkring klar så 2900 fattigare! Men nu har de fått försäkring!ds kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

2 juli 2012 11:26

Farmor dog före Jul, men ville strös för vinden, det blev nu, på hennes älsklingsplats♥
Ja det är nog mer sällan man försäkrar en katt, men blir det veterinärvård så blir det dyrt då :( hu hu.. men var gör man inte? mina är inte heller försäkrade, men jag bor granne med en vän som är veterinär & bra på katter, så hon har alltid hjälpt mej med våra.
Kul att du kan se fimlerna! :))
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards