frallorna

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Hej på er igen!!

Av Lena - 20 juni 2012 21:39

 

När vi kom & skulle titta till Karin, så kom det en husbåt som skulle sjösättas.

Damen var grinig för att vi stod med Karin ivägen, gjorde vi inte alls det sa jag & sa att dom visst fick plats! & att vi visst fick stå där! -fick lust att säga -jä--- gr-- kä---ng men jag höll mej  -hon kanske bara var nervig inför detta?... vem vet?  

Gubben hennes & traktorföraren skrattade & var glada lixom min! & allt gick som det skulle! & plats fanns det gott om... tanten tittade mej inte i ögonen sedan, & jag fick rätt!!   

 


 


 

Detta är Moon Shine en ångbåt, så fin...  

Krain har redan börjat att täta sej!! i morrn ska hon skjutas ut längre, så kanske? vi kan åka en tur på messmörn, som morfar sa...

 

När vi kom hem åkte gubben iväg med picknick korg med grillat i, skulle ha jobb fest! jag & Petrus tog oss en långpromenad, bl.a ner till ån & svalka sej...

 

... gräset & blomstren är höga, gick som i en djungel.

 

Finns det någon? som kan berätta vad dessa blommor heter??

Älskat dom sedan barns ben, fanns gott om dom hos min mormor & morfar, oansenliga, men ändå är dom för mej sååå fina  

 

Hema igen tog jag Märta & Malte på en tur, vi gick åxå ner till ån genom djungeln

 


 

& Malte fick passa på att äta sin kvällsmat!

 

Så blev vår dag.


Nu är jag ledig tills den 2 juli! då jobbar jag bara 2, 3, 4, & 5:te, sedan ledig tills... var det 24 eller 25 augusti!...  -härligt!! även om jag tok älskar mitt jobb!! 


                                       Kvällskram!!   





 
 
Tina

Tina

21 juni 2012 00:10

Sura j--ä--a grinkärringar finns det på tok för gott om - tur att inte du hör till den skaran.
Fina bider som vanligt Lena!
Glad midsommar till dig och alla dina fina!

http://wwww.tinric.com

Lena

22 juni 2012 00:15

Ha ha ha.. ja det finns kanske en & annan ;) & vem vet vad jag kallas av andra? fniss.. ;)
Tack! & Fin Midsommar på er!!♥

 
Kikkan

Kikkan

21 juni 2012 10:11

Ja Du bessewisser-gnällspikar finns det gott om.. Bra att Karin flyter på OK och med hopp att Ni får en liten båttur med henne på Fredag. Ingen aning om vad de blommorna heter, Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

22 juni 2012 00:13

ja du, det finns folk av alla de slag fniss.. ;)
Jag fick reda på namnet! kul! :))
Blir troligen ingen tur i morrn, men kanske lördag om vädret är bra! :))
Kram kram!♥

 
Ullis, blivande frallaägare:)

Ullis, blivande frallaägare:)

21 juni 2012 16:09

Humleblomster heter blomman!

http://www.phifadesign.se

Lena

22 juni 2012 00:12

Tack! jätte sött namn! har alldrig hört det, men kul att äntligen få veta!! :))
Blivande fralle ägare? -Oj vad du kommer få mycket skoj!! Stort Lycka!!
Kram kram!♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

21 juni 2012 20:13

Vilket bestyr ni har med båten. Men underbart att kunna välja vatten eller väg (husbilen).
Ser att du redan fått svar på humleblomstret. Det är en blomma med många "smeknamn" mormors nattmössa och baggpung är två av dom, som jag känner till.
Idag har jag gjort klart rabarbersaften, som stått och dragit i garaget se'n igår. Har ett gammalt recept på rårörd rabarbersaft från min mamma. Vi brukar kalla den mormorsdricka. Jätttegod blir den.
Ha en skön midsommar!

http://www.travarens.se

Lena

22 juni 2012 00:07

Min svärmor gjorde åxå alltid rårörd rabarbersaft, & den är faktiskt än godare än snabb saften ;) kanske blir det av att jag åxå gör någon sådan sats, har tänkt men vi får se ;)
Va glad jag blev för svaret på den lilla fina blomman! & så sött namn!♥ mormors mössa var åxå gulligt, men baggpung mindre fint! fniss.. ;)
Fin Midsommar ni åxå!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards