frallorna

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Lena - 20 juni 2012 21:39

 

När vi kom & skulle titta till Karin, så kom det en husbåt som skulle sjösättas.

Damen var grinig för att vi stod med Karin ivägen, gjorde vi inte alls det sa jag & sa att dom visst fick plats! & att vi visst fick stå där! -fick lust att säga -jä--- gr-- kä---ng men jag höll mej  -hon kanske bara var nervig inför detta?... vem vet?  

Gubben hennes & traktorföraren skrattade & var glada lixom min! & allt gick som det skulle! & plats fanns det gott om... tanten tittade mej inte i ögonen sedan, & jag fick rätt!!   

 


 


 

Detta är Moon Shine en ångbåt, så fin...  

Krain har redan börjat att täta sej!! i morrn ska hon skjutas ut längre, så kanske? vi kan åka en tur på messmörn, som morfar sa...

 

När vi kom hem åkte gubben iväg med picknick korg med grillat i, skulle ha jobb fest! jag & Petrus tog oss en långpromenad, bl.a ner till ån & svalka sej...

 

... gräset & blomstren är höga, gick som i en djungel.

 

Finns det någon? som kan berätta vad dessa blommor heter??

Älskat dom sedan barns ben, fanns gott om dom hos min mormor & morfar, oansenliga, men ändå är dom för mej sååå fina  

 

Hema igen tog jag Märta & Malte på en tur, vi gick åxå ner till ån genom djungeln

 


 

& Malte fick passa på att äta sin kvällsmat!

 

Så blev vår dag.


Nu är jag ledig tills den 2 juli! då jobbar jag bara 2, 3, 4, & 5:te, sedan ledig tills... var det 24 eller 25 augusti!...  -härligt!! även om jag tok älskar mitt jobb!! 


                                       Kvällskram!!   





Av Lena - 20 juni 2012 11:26

 

Petrus var ute på gården i gårkvällst, & började skälla! jag ut & där! satt han, lilla fina kotte! som en nåldyna...   ...visste inte vilket som var fram & bak

Puffade som en gammal båtmotor, stackarn...  

 

Du kan väl tänka på ditt yttre sa jag till honom, när du ska till "paparatzi Lena" & hälsa på! & ta bort otäcka fästingar först  stackars söta...

 


 


 

Nu ska sätta ut vatten i lägre skålar, då jag vet att vi har småfolk på besök  

 

Smaskade i sej kattmat i godans ro, för efter en stunds puffande, gav han upp & brydde sej inte i mej  

 

& hoppsan! där kom en till!! vilka härliga djur!!

 

Pucko var lite förundrad...

 

...medans Sean inte ens märkte dom!...

 

Sprang under trappen ett tag, äter du sten tänkte jag? för det lät så, men så kom jag ju på! katt knappar trillar ju ner i massor mellan springorna, -vilken servering!  

 


 


 

Kvällen var vacker... fast undra vad ev. förbipasagerare skulle tänkt? för när jag upptäckte kotte på gården, så hade jag bara trosor & bh på mej, ingen tid att spilla tänkte jag tok kameran & rusade ut, stod pp knä & neråtlutad, måste sett ut som värsta "hängbuksvin" & jag tänkte, -kommer det någon så skiter jag i det!!  

Men det kom ingen & efter en stund gick jag in & satte på mej kläder  ...

  Malte i sömn, efter att han stökat runt lite, han är så bäddig av sej denna gosse  


Nu en liten jobb stund! sedan ska vi kolla till Karin, & solen lyser från en blå himmel!


                                        Kram på er!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards