frallorna

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Knackelibang...

Av Lena - 10 juni 2012 11:42

Så  här är det!!

 

I förrgår, då när jag "tröståt" för att jag inte var på fralle specialen i Kålmården, så bad jag gubben köpa med sej en Kebab pizza hem, när han var in till stan.

 

Då gräddas ju bara en botten, & så läggs sallad & massa gott "godkänt" jocks ovanpå & så dressing  

Det skulle jag skrapa av & äta!! -jo tjena! smakade ändå lite lite av botten åxå, för de där blev lite för mycket för min karaktär!  

 

Dagen efter, igår alltså, var det en halv halva kvar av pizzan, gubbe & hundarna had åxå ätit av den, & den biten slök jag till frukost med hull & hår!!

 

Jag har nu levt med glutenfri kost länge, men fick för mej att -tänk om? jag inte är gluten sjuk?? för någon gastroskopi gjordes alldrig, då jag lade om kosten själv... & för att kunna få svar via den undersökningen, måste man äta gluten kost! så för mej var det för sent då... 

 

Har i många år haft järnbrist, får påfyllningar via dropp flera gånger per år...

Bad sist att få läsa min journal på vårdcentralen, där kom fram, som jag alldrig fått vetskap om, att en läkare skrivit till Blodcentralen för råd angående mej & min järnbrist.

Svar kom & där stod det att jag skulle genomgå en gastroskopi för att utesluta gluten! då mina problem kunde bero på det... det brevet & svaret nådde alldrig mej...

 

Jätte bra Vårdcentral! men stafettläkarna är många, så kontinutet blir det alldrig...

 

I den vevan hade jag börjat äta LCHF vilket ju är glutenfritt & kände hur bra jag mådde!!!

 

Numer äter jag inte LCHF, då jag inte ville vräka i mej den mängden fett..., men ner i vikt de går man  

 

En gång under denna period har jag "fuskat" & fått i mej mjöl mat, gisses så sjuk jag blev!! huvudvärk & ja.. man mår så pissigt så det är svårt att förklara!!

Fast ändå tänkte jag den gången att, jag kanske hade nått virus i kroppen?...

 

Nu mår jag lika & än värre, huvudet brister snart jag mår som jag vänt ut & in på mej...

Tagit tabletter, dricker kaffe, men inget hjälper, eller är det en hjärnblödning på "G"...

 

-Nej nu måste jag tro på mej själv & förstå att jag INTE TÅL GLUTEN!!  

 

Shitaz pomfritaz nu går jag in i sovrummet & mörkret & lägger mej!!

 

        Kram kram från en som alldrig mer ska äta något med gluten i!  

 


 

 
 
Magnus & Märta

Magnus & Märta

10 juni 2012 14:09

Men farmor då!!!!!
Du skulle lyssnat på kroppen din..... Hopppas du blir bättre snart igen och du....... VI längar till söndag då vi får träffa dig igen.....
Krya på dig kram från oss här nere<3

http://www.mundiz.com

Lena

10 juni 2012 14:48

Ja jag skulle det ;) ghaaa...
Om ni bara visste hur mycket jag älskar er!!♥
Blir smarrig kycklingsallad m.m på söndag! ;) fint väder, glada hundar härliga mäniskor!! kan man begära mer? :)))
Ses! längtar! Kram!!♥

 
Kikkan

Kikkan

10 juni 2012 19:49

Visst är det fuskigt att en del av oss inte kan äta vad som helst, mitt 'problem' är att om jag läser ett mat-recept, klistrar sig 2-3 kilo fast omgående, åker någon mat i genom munnen blir det ytterligare några kilon extra :-( Huga huga.....kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

12 juni 2012 08:51

Å jaaaa så sant, samma här! jag kan gå in i en affär utan att handla, bara kolla på all mat & gå ut 3 kg tyngre!! typ, ha ha ha.. fy va trist de är! :((
Kram kram!♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

12 juni 2012 20:21

Fy så tråkigt att du ska må så dåligt av gluten. Men är det inte konstigt att man måste vara frisk för att orka vara sjuk, för det är bara man själv tydligen som ska se till att undersökningar och behandlingar blir gjorda.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

13 juni 2012 21:04

Ja men de är som de är!! & går jätte bra! blev bara lite "dum" frestad av pizzan, men nu vet jag!! :( just dessa symtom är dom vanligaste när man fått i sej gluten, skönt på ett vis, för nu behöver jag inte "testa" eller "tro" någon mer gång ;) NU VET JAG! -på min fars sida tål nästan ingen gluten :( så nu ställer jag mej åxå till den skaran ;)
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards