frallorna

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Lena - 2 juni 2012 22:13

 

Petrus har krupit in i pappas varma famn♥ kärlek♥

 

                                    Kvällskram  

Av Lena - 2 juni 2012 18:00

 

Här var det varmt!! en helt ljuvlig sommarkväll på en ö, Petrus hade nyss badat...

Bilden är tagen den 1/8 2011

 

Idag har vi kunnat om inte badat, så väl duchat ute!...

 

Fast faktiskt så blev det "nästan" uppehåll en dryg timme för en stund sedan, lite tunnt dugg bara, så vi gick faktiskt ut, rysligt kallt & blåsigt, ingen skön promenad, fast Petrus & Malte ville inte in! dom hade inget emot busvädret! men in ville Märta efter att hon pruppat, & det fort!!  vi andra tog en längre vända...

 

Nu laddas det för Mästarnas Mästare! som jag "tok" gillar  & Malte & Petrus "tok" leker, Märta ligger på mina ben & "tok" sussar, jag lägger alltid upp  mina ben på databordets hörn, & så ligger hon på dom  

 

                                    Kram mina fina!  

 

 

Av Lena - 2 juni 2012 14:02

 

Idag blir det inte någon vända alls ut! bara ut för att kissa & pruppa, det vräker ner & blåser styv kuling! typ...   

  

Leker gör dom för fullt! jag hittade en bortglömd pipis, & hur kul vara inte

den då!    

 

Så åkte jag ner till affären, & ja visst ja! där var det ju "loppis" idag! hujeda mej i detta väder! stod några tappra riddare & frös i regnet... nu tycker gubben att loppisar & jag inte går så bra ihop! efterssom jag älskar så gott som allt jag ser!  -så även denna gång... ett par i kanske 80 års åldern hade prylar i sin skuff, -& se där tänkte jag! hade en hundring i fickan...

-vad kostar skålen där?   ja sa damen, skålen & fatet för 

20 kr    å hjälp tänkte jag, inte mer! & burken där då?  

Ja den är då så gammal & rostig så ja.. en tia?

  burken hade hennes morfar haft som kaffeburk hela livet, men hon hade inte plats att spara på allt... fram med pengarna, då hade dom inte växel riktigt, rotade bland kronor & det blev 2 kr för lite tillbaks åt mej, -det spelar ingen roll sa jag då glatt!  då gav hon mej några fina kaffefat istället!  

Inte för att jag vet vad jag ska ha dom till, men vackra är dom!!

Skålen jag köpte, är i verkligheten jätte stor! den kan jag servera en sallad i! & det ovala fatet tänkte jag är vackert att ha en druvklase på...

 

Bredvid mej stod en dam som frågade vad en emaljerad mugg kostade? -tjaa... 5 kr? billigt tänkte jag, hoppas hon blev glad över fyndet! & med sej hade hon nog ett barn barn, då sa den äldre gumman till lilla flickan -den ska du ha & plocka smultron i!

-& genast minns jag min barndom i vackra Nås, då jag åxå plockade smultron i ett "mått" som mormor sa, på 1 dl, det har jag här hemma numer  

 

-Jag så mycket emaljerat, började spara på det för såsådär 30 år sedan, på den tiden ingen gillade det, mer än jag  för emaljerat de älskar jag! & har massor  & numer är det ganska så dyrt...   

 

-Om jag har plats då? NEJ tycker gubben!  -JAAAAA tycker jag!!   

 

                                            Kram på er!!  

 

Av Lena - 2 juni 2012 09:53

 


 

Så var det över me de spektaklet på ett tag! & som vanligt vinner alldrig den jag vill, men kvällen var mysig i alla fall! jag låg i mitten av högen   innan jag ålade mej upp...  

  

Inte fullmåne ännu, men snart... fast den lär vi väl ändå inte hinna se något av, med det vädret som är på väg!! blåser som bara den ute nu, regn i antågan som ska vara flera dagar... om man ska tro "dom" som vet  

 

På Face book har det upplysts om den Norska kvinna som misshandlar hundar, vidrigt så vidrigt & jag får så ont i hjärtat...

 

Nu läser jag just på Aftonblandets hemsida idag om 2 händelser som utspelat sej, om 2 Rottisar, som hamnade där då deras mattar & hussar inte kunde ha dom kvar, anonserade på Blocket & kvinnan som nu bor i Sverige svarade & dom flyttade till henne. Deras hussar & Mattar fick sedan veta vem hon var & åkte tillbaks, då hade det gått 6 dagar, den ena var så svårt misshandlad & gick inte att rädda, den andra överlevde, han är från en grannstad.

 

Jag får så ont i hjärtat av all djurmisshandel, den sker dagligen & vaje minut i vår värld, skinnindustri & slakt, djur i bur & jag vet inte allt... det gör så ont så ont, tappar för en stund tilltron till mänskligheten...

 

Nu ska jag fixa matlåda till gubben & ena sonen som jobbä ättämidda ida åxå,

sedan ner till affären & handla lite sallad, tror jag måste gå in på den "smala" stigen...  -ett tag!! 

 

           Kram all fina som kikar in! & skön lördag på er!!   


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards