frallorna

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Nu kommer massor av bilder!!

Av Lena - 29 maj 2012 14:24

                                             

Från Vallentuna styrde vi kosan mor Österbybruk, & framme hittade vi vackraste plats att stå på, men tyvärr hade vi ingen täckning för tv:n just där, & jag ville se Melodifestivalen, så gubben & Petrus gick ut & "rekade" lite & kom tillbaks & hade hittat ett bättre ställe, där han åxå sett en mast, så vi flyttade oss, & där fanns alla kanaler!!

  

Petrus bäddade ner sej, myste som bara den i kvälls solen...

  

.... & kollade läget emellanåt

  

Malte somnade av bredvid mej & Märta i "pappas" knä.

  

I väntan på Festivalen...

Lite vin, snacks, druvor & skvallertidningar... -så rika är kungafamiljen!

Fast det slår inte vårt liv  tänk vad dom går miste om... tycker jag, vi har så mysigt i vårt hus, inga liv vakter, helt anonyma, göra vad man vill & kissa vart man vill!!  

Undra hur Viktoria gör när hon är kissnödig & ute & åker? springer in i skogen med vakter med eller? eller kissar kanske inte sessor på det viset?  

 

Nåja, nu kommer massor av bilder!!!

  

 

  

 

  

Hero fick Exelent med fin fin kritik!!

  

 

  

 

     

 

  

Sofie & Inez!!

  

Kicki & Triss!!

  

 

  

Magnus & Märta!!

  

 

  

Leif & Maggie!!

  

& så lite blanade bilder där jag inte känner alla som är med...

  

 

  

 

  

 

  

 

  

Dom 2 första är Qrissys "Skorpan" & "Barbro"

 

Barbro & Stig Ove!!

   

Vilken vacker fralle tik!! Natahlies lilla, vara det Lava eller Aska tro?

   

 

   

 

 

 

   

Hoppsan! så slank det in en Staffe flicka! Ärtan! som sa -stör mej inte, ser du inte att jag solar!!  fast jo då, jag fick tok goa pussar åxå   

 

   

Sedan blev det bästa tik...

   

 

   

...som togs hem av Kicki & Travarens Triss!! GRATTIS!!!  

  

Grattis kramar mår man gott av!! & man kan alldrig få för många!!  

  

Å va jag gillar denna bild! -en hand var av Moa, & 2 exelenta tjejer med CK! & även om dom inte kom etta var dom såååå fina!!!  

  

Så var det dax för BIR & BIM finalen, mellan Cesar & Triss!! far & dotter!  

 

& Biret gick till farsan!! GRATTIS på er hela bunten!!!!  

  

                                                   Vackra!!  

  

Ceasar med "Fru" Skorpan i mitten & deras dotter Triss till höger!!  

  

Blev lite anatomi snack efter allt, intresant...

  

Kritiklappar lästes huller om buller...

  

Här läses det om "syskonens" utlåtanden, som var kanon bra för båda!

& jag säger bara GRATTIS till alla mina barnbarn som ställdes ut i helgen! -för mej är ni lika vackra vare sej ni vinner guld eller inte!  

  

Bästa platsen på den händelserika autostradan utanför fönstret!!

 

700 kort blev tagna på fina frallor under helgen, dock var "fotografen" lite skakig ibland   men vill någon ha något kort, så hör bara av er!

 

Om en stund ska vi gå till skogen en vända, sol & lagomt varmt eller kallt om man så vill, sommarvärmen från söndagen är borta, men väl kanonbra hundväder!!

 

                      Kram alla fina som kikar in!!  

 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Susanne & Frasse

29 maj 2012 15:36

Superfina bilder! Det är så himla kul att du kommer även om du inte ställer hund, sånt blir jag glad av Lena <3 Kram

Lena

29 maj 2012 22:14

Tack gulliga du!♥ & jag gläds åt allas framgångar!♥
Kram på er!♥

 
Ingen bild

so.carlsson.

29 maj 2012 16:46

Helt underbara kort du tar , nästa gång kan du väl byta och sätta mitt huvud på Magnus kropp han märker nog inget.Doftar det tjära hemma hos er nu ,det gör det här hemma. Har tvättat hundar stora som små och Barbro,så klart .Jag tycker det funkar bra det blir nog visning många är nyfikna ? Mvh tvåbenta och fyrbenta i Romme.

Lena

29 maj 2012 22:12

Ja & denna Magnus gnäller över att han är tjock! visst är han knasig!! ha ha ha.. ;) nej tänk om man hade mage som han ;)
Själv äter jag just chips & försöker gå ner i vikt! går sådär! ha ha ha...
Tok älskar doften på Tjär shampot!! badat dom så det doftar av händer & i hela huset! :))
För många år sedan köpte jag en "doftflaska" med riktig tjära i, skruvar av locket & tar mej en doftis ibland, den står här vid datorn♥ snart dax åxå att tjära båten, då doftar det i hela byn! Tjära är livet de ;) superglad att jag fick tag i det!! & tass salvan kommer jag gärna dit & köper när hon kommer! säg bara till!
Kram på er!♥

 
Ingen bild

Kerstin.

29 maj 2012 19:44

Håller med fåregående talare!!Och som man kan se på bilderna så har ni haft en superhelg med sol värme,och haft det gott i Husbilen,både 2 å 4 benta,men nu är det kallt ute så man nästan får ta vinterjackan på morron,men hoppas att värmen kommer tillbaka tills vi skall iväg.
Kerstin.

Lena

29 maj 2012 22:05

Ja vilken helg, så underbar så jag får en tår i ögat♥... & så bra att ha 2 tävlingar ganska så nära varandra! tror dom flesta körde på som oss, & vi kände igen dom flesta husbilar från Vallentuna när vi kom till Österby bruk ;) hoppas det blir fler tävlingar som passar oss i datum! ska kolla ;)
Idag var det ganska så kyligt! blev minst sagt förvånad i morse! & nyss hörde jag att vi nästan ska kunna få snö på fredag! oj oj oj...
Kram kram!♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

29 maj 2012 21:34

Det är kul att du tar så mycket bilder. Tack igen för alla som du skickat till mig!
Kram

http://www.travarens.se

Lena

29 maj 2012 22:01

varsågod! det gör jag så gärna! men oj vilken tid det tar att fixa i ordning alla! phuu.. ;) fast det är ett roligt arbete, så jag klagar inte :))
Lycka till nu! jag håller tummarna! :))
Kram på er!♥

 
Tina

Tina

29 maj 2012 21:56

Jättefina bilder som vanligt! Otrooooligt fin liten staffe som slank in på ett hörn ;0) Jättekul att träffas och pratas lite. Grattis till alla fina Frallor!
Stor kram!
Ses snart igen
/Tina

http://www.tinric.com

Lena

29 maj 2012 22:00

Tack! hon är toksöt er lilla Ärta! så näpen! henne hade jag satt som BIS 1:a! så de så! ;)
Ja vilken härlig dag! :)) & kul att ses & prata lite! :))
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Ingrid med gänget i Karlstad

29 maj 2012 22:36

Jättefina bilder <3

Du har ingen aning om vem jag är ännu, men jag är på 3 av dina bilder. Hästsvans, grön outfit, fawnfrallan Holly i ringen. Jag gick före Magnus o Märta ;-) Hamnade på tredje plats när Magnus o Märta var på andra...
Skulle jättegärna vilja ha bilden där jag står med Holly först (första bilden på ungtikarna).
solfrallan@gmail.com
Hade varit kul att träffas :-) Men det blir flera gånger hoppas jag. Specialen kanske?

Lena

29 maj 2012 23:04

Vet du! jag började ana att de var du! har sett dej en gång på något kort, fast inte så jag kände igen dej där...
Jag skickar kortet såklart!! :))
Tänkte inte åka dit, men gubben är ledig, blir mer & mer sugen, så vi får se ;)
kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards