frallorna

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Lena - 10 april 2012 13:29

 


 


 


 

Hitills så har vi bara varit inne, med undantag för kiss & pruppningar  

Dom har myst & busat & gullats!  

 

Regnet fortsätter hälla ner & piskar på rutorna...

 

        

Fick frågan på hemmagjort hundmat, men slänger in lite hundgodis åxå!, denna hundgodisbok fick jag av min syster för 2 år sedan, många goda recept, men just nu när jag skulle säga vad boken heter, så är den försvunnen... kostade 20 kr!

   Efterssom Märta är lite känslig, så torkar jag ibland Renkött, -Renkött är bra för allergiska hundar!- just här är det Renskav, finns ibland märken som inte inehåller tillsatt salt, ibland gör jag små bollar av skaven & torkar, eller som här, bara plattat ut & skårar plattan & torkar, torkar gör jag i ugnen med öppen lucka i ca 40 grader, ganska länge, det får man känna sej fram. Ibland köper jag Renfärs eller en renstek som jag strimlat & torkat, -jo jag vet, ganska så dyrt med stek, men ack så gott!!  

En hemsida med massor av hundgodis kommer här!

http://www.vovvekex.blogspot.se/

Äch, jag fick det inte att komma fram genom länken, men googla på vovvekex så kommer sidan upp, förstasidan är Tonfixk godis.

Där finns några morots kex vi provat till största belåtenhet! fast i dom är det åxå Leverpastej som inehåller massa tillsatser...

 

Torkad Blodpudding är en annan sak, men även i den är det ganska så många tillsatser & både salt & socker...

Har åxå torkat Lax i tunna strimlor, fast det blev lite fett att ha i fickan  

 

Men som sagt kex eller torkat kött, & är hunden inte allergisk så kan man köpa en billig nötköttsbit & torka! jag kan lova att det gillas!!!  tar några timmar att torka, men är väl värt besväret tycker vovvarna!!

 

Hunknapparna toppar jag alltid, ibland med Renkötts frikadeller eller älgfärs frikadeller, rullar helt enkelt bara små bollar av färsen & kokar tills dom flyter upp till ytan därefter några sekunder bara, eller så kokar jag lax, eller någon annan fisk eller så gör jag ju mina storkok av massor med morötter & tex kaloppskött, låter allt koka länge, ev. tillsätter jag lite ren buljon med bara örter & inga salt tillsatser, från Hälsokost, eller helt utan, efter ca 2 timmar häller jag av det mesta buljongen & stampar ihop allt, fryser in i små portioner, gillas!!  

 

Lycka till Anna & Charlie!

 

Nu ska jag röja vidare i syrummet!

 

                                          Kram på er!!  

 

Av Lena - 10 april 2012 10:37

 

                        Skönaste Törnrosa sömn...

 

Regn & åter regn... fast för Malte finns inga dåliga dagar kan jag lova! Petrus är lika, medans Märta idag kommer säga: -nejtack! jag stannar inne!  ....  

 

Påsken är över, har varit en skön sådan & nu väntar vardagen med jobb igen...

 

                                      Kram & fin dag!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards