frallorna

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Lena - 9 april 2012 19:45

 

Kämpa med trän, busa leka & jagas! kolla Märtas stil!  sötnos!


 


 


 


 


 

Blev en skön åkervända, lite vått i luften då & då, men även så man nästan såg solen emellanåt, fast det höll inte gubben med om, som frös & frös, fick ingte åkerkaffe idag, jag hade för bråttom iväg innan regnet...  


 

Hemma igen, fick vovvarna stanna hemma medans vi åkte en sväng till finaste faster & hälsade på, fick en Dr Vesterlunds pelargon med mej hem, en buskig & vacker en, efter Farmor, sådana hade hon i alla år, jag har fått en massa skott genom åren, men på något vis har dom försvunnit, men denna ska jag vara väldigt rädd om!!  

Fikade ljuvliga (som hon kallade misslyckade Gluten & sockerfria) kakor & kollade på hennes blomsterodlingar som är enorma...


 

Här en bråkdel, -Dahlia knölar av alla de slag!

 

Hem & hämtade vovvarna & iväg till min bror med fru som ringde & behövde lite lyft hjälp, blev fika där åxå snabb servering ala brossan!  men jag fick otroligt supersmarriga hembakade kakor/rån/smörgåsar? man kan nog ha dom som vilket, bara nötter & frön, men receptet får jag visst en annan gång!? längtar tills dess!!  

 

När vi efter en lång dag kom hem, så började det att regna lite lätt, men sedan någon timme är det ihållande värre...

 

                                         Kram på er!!    

 


 

Av Lena - 9 april 2012 10:26

 

                          -Stör mej inte!!!  jag sover...

 

Snöflingor dalar sakta ner, gubben äter frukost & jag vill skynda iväg till åkrarna så att vovvarna får sträcka på benen, en liten stund åtminstone...

 

Regn & åter regn ska snart komma över oss, & en kura inne dag väntar...

 

                        Kram på er & fin Annandag Påsk!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards