frallorna

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

3 dagar...

Av Lena - 25 mars 2012 15:37

 


 


Lång skön åkervända på fredagen, kaffe med dopp & så kvällens fest förståss  

 

Klev in på festen, vi var tidiga, (enda gången i livet  ) Kvällen började med bubbel & snittar! efter minglet blev det fotografering i 2 grupper, först alla som blivit pensionärer & sedan dom som jobbar 25 år, därefter fick alla sina premier -Gubben fick sin Guldklocka!    

 

Sedan vad det dax för middag!   Menyn för "vanligt folk" min var en annan & totalt HIMELSK!!! mmm ååå mmm... fniss...  när det är riktigt gott kan jag inte hålla tyst, pustar & suckar av välbelåtenhet  !

Framför tallriken stod det ett, två, tre, fyra, fem, sex, det sjunde kom ut på bricka!

Från höger till vänster skulle det drickas!, jag hade fullt sjå att täcka glaset med handen, påfyllningen kom dom med hela tiden! här snålades verkligen inte på vare sej mat, dryck eller underhållning!!

Underhållningen bestod av en Cello & 2 kvinnor, Gertrud & Lisen!  

Kanske många tänkte "suck suck...  "? lite så tänkte jag åxå, vad blir detta?

 

Det blev en underhållning i VÄRDSKLASS!!! jag skrattade så jag kved till slut!! vilka kvinnor!!!! totalt outstanding! hade nästan önskat jag varit ensam där, så jag hade fått falla ihop på golvet & vridit mej i skrattkramp!!

 

Sedan blev det dans, & en dans tog vi oss! en tryckare till Bonny Tylers Strablin In, så vacker, & halvlullig av allt vin & diverse, blev jag raskt

sådär... 18 år?... ...  

 

-Nädå, jag drack inte mycket! & bara av det som var gott!   

 

Hemma väntade 3 kissnödiga kärlekar...

 

Lördag blev åxå en skön åkervända i sol! dock inte jätte varmt, sedan hem & fixa till sej inför nästa baluns!

  

 

En fest som hade allt, trevliga mäniskor & underbar mat även där!!!! helt sagolik!!! bra jobbat Carin!!!  fast det var väntat, -Carin- 50 års jubilaren är kanon i köket!  Efter all mat & ättärätt blev det ben sving! dock lät jag bli   fotade istället  

 

Lite trött idag, gubben har åkt till jobbet & här är bara latning... ska strax gå en promenad, måste orka... På trappen är det lä, så där har Petrus & Märta suttit & solat, Malte får inte vara ensam med katterna, som är enträgna på vovvarna, & vill bara gosa med dom, sötisar hela bunten!  

 

                                 Kram & skön söndag!  

 

 

 

 


 
 
Kaisa

Kaisa

25 mars 2012 16:49

Skönt att se att du klarat dig helskinnat från partajet :-) Ha ha, jag kan riktigt se dig framför mig: åmandes, suckandes och stönandes, fnizz.... Kram för nu ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

25 mars 2012 20:47

Ha ha.. ja är det gott är det svårt att hålla tyst! ;)
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards