frallorna

Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Lena - 17 mars 2012 15:49

 

 

Vaknade till en gråmulen dag med lite regn till & från.

Så för vår del blir det en hemma dag, byapromenader, vi struntar i både skog & åker idag!

 

Vet ni! jag var med i en utlottning av massa priser på "Kryddburken" en sagolikt underbar blogg om mat! recept & fantastiskt vackra foton, man fick önska pris & jag fick Bönchips från Öland! 4 påsar i 4 olika smaker! örter, naturell, chili & nypon! ååååå så spännande när dom kommer! & sååååå glad jag blev!!!  

Har ni inte tidigare besökt den bloggen tycker jag att ni ska göra det!

http://kryddburken.se & låt er ispireras av de mest härliga recept!  

 

Gubben behövde nya Jeans, han ska få motaga sin Guldklocka på fredag! -jag är åxå bjuden  -så när vi "sprang" där på Kupolen så kollade jag in som hastigast på Indiska, & tänk! där satt en billig klänning, som liknade gardintyg, men vacker på sitt sätt ändå!  ... provade.. & den passade perfekt! yippi!!!  

299 kr överkomligt!       Fick för några dagar sedan av min underbara syster, en så vacker shal som dom sålde ut på Åhlens, hade kostat 200 kr, nu 29! (inte för att hon är snål! men visst blir man glad över verkliga fynd!) den är i "min" färg & med en vacker volangkant, den kan jag slänga runt mej, så slipper jag känna mej så naken lixom!

& så ville jag ha ett sånt där "linne" som håller in alla valkar ni vet?  så vi åkte till en annan affär, jag provade det ena efter det andra, pressade in mina valkar & så, så gott det gick! & gubben skrattade så jag trodde han skulle ramla av stolen! gjorde faktiskt jag åxå...  till slut hittade jag ett mirakel linne, blir nog bra de där!  

 

Håret ska klippas, färgas & slingas på tisdag! oj oj... sist jag var vid frissan var för ca 3 år sedan... klipper mej själv, slänger i lite färg någon gång, men nu attans slog jag till! Frissan är min vän, bor så nära, men vi hinner alldrig ses, vilken härlig stund vi kommer ha! babbla så käken får skavsår förmodligen...

 

& på lördagen ska vi på 50 års fest åxå! en riktig firar helg minsan!  

 

   

För övrigt bara latar vi oss idag, skönt de åxå ibland, fast gubben har lite svårt för att inte göra någonting, så han har fixat lite ditt & datt!

 

Ingen Winston har kommit till rätta ännu, letandet fortsätter, håll utkik är ni snälla..

 

                                Kram mina fina!     

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards