frallorna

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Är det vår eller??

Av Lena - 13 mars 2012 17:15

 

Hem från jobbet & så pallrade jag mej iväg (inte vovvarna, för dom har full sprutt i sej alltid!) till åkrarna... Det blåste så in i nordens! så vi gick upp mot skogsbrynet, där var det lä & underbart skönt!


 


 

Vilken lycka att se den första fjärilen! en Nässelfjäril! som flaxade runt mitt huvud hur länge som helst, innan den satte sej, & jag irrade lika för att få den med på bild!  den är nog det första fina vårtecken vi sett! en massa spindlar i gräset åxå, men dom "gills inte"  


 

Vovvarna har haft så härligt som vanligt, & att jaga varandra är det bästa!!  


 


 


 

Naturhundar skulle man kanske kunna säga? smälter i alla fall bra in...  


 


 

Petrus: -håll dej i skinnet ungen!! Malte: -bläääääää farsan!!  


 


 


Som sagt, blev en härlig tur, & efterssom vi hoppade allt vad turer var igår, så var det bara att kravla upp ärmarna & ge sej ut! -men bara jag ser deras glädje, så glömmer jag både tid, rum & trötthet!! 

-är det något som är lekamen för min själ, så är det att se våra hundar

må bra!  

 

Underbaraste Märta, hon lekte åxå på, men satt & solade emellanåt, i gräset som var torrt! den härliga bilden kommer lite senare!

 

Ben & magtvätt för killarna & heltvätt för Märta!

 

Järnet har droppat in, men har redan bett om mer, -mycket mer!!  nu ska det inte vara några fisiga ml. inte! nej nu ska jag ha så jag vaknar till ordentligt!!  i morrn hör sköterskan av sej, bara hon fått tala med läkaren -bra det!

 

Nu väntar tv!

 

                                       Må så gott!! vi ses!!   

 
 
paloma

paloma

16 mars 2012 11:57

Oh vilka ljuvliga vårbilder! Ovh fjärill har du sett med! Jag har inte sett någon ännu, men vi har haft jätte fint väder! Men i dag är det mulet!
vAD TRAGISKT MED Winston som är försvunnen! Skall hålla koll här i stockholm! Hoppas han kommer till rätta snart! Skratta gått åt när marha tittar på Petrus "stora" mun! Hehehe. sötnosarna;=) kramen

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

16 mars 2012 22:21

Bra att du håller koll efter Winston om du är ute & går! man vet alldrig vart han kan befinna sej om han är stulen?... svart runt ögonen & vid baken har lixom ett hjärta i det svarta!
-Vilken stor mun du har! ja de är för att jag ska kunna äta upp dej!! fniss.. fast Märtan blir inte uppäten ;)
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards