frallorna

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Dagen idag...

Av Lena - 11 mars 2012 20:00

 

Det blev slalombacken för att titta på systersonen Hugo som tävlade! Petrus fick följa med! & hans lilla svans stump vickade hela tiden!  

& vädret var på topp!  efter en mulen morgon.


 

Ska vi inte gå lite närmre backen sa jag, -nej det är lååångt kvar innan han kommer sa min "kloka" syster... jo tjena! rätt var det var så var det han i backen!! tur jag har bra zoom på kameran, men attans i alla fall!

-Du ska lyssna på storasyster nästa gång lillasyster!!  ...  

Föresten! redan på Stenmarks tid förundrades jag över hur dom tävlande visste mellan vilka pinnar dom skulle åka! & det gör jag fortfarande!...  


 

                                         Finaste Hugo!!  

    Blev 2 sköna timmar i solen, sedan traskade vi nerför halva slalombacken, vacker vy över...

  

            ....VästerTuna slätten sett från Nybrobacken.

  

Gubben & jag kom nästan samtidigt hem, han åt & jag kokade kaffe, sedan åkte vi till åkrarna en stund, här är vi alla 5!  ...

  

...han fikade Vaniljmunk & drack kaffe, & vovvarna lekte på åkern & i skogsbrynet

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

                                    Vandrade hemåt...

 

  ... & behöver jag säga att det blev duchen för alla 3? syns förståss mest på Märta stumpan, dom andra 2 är ju redan bruna!  

  

Fixade ihop en typ av Mossaka, höftade på lite, & den blev sagolikt god!

 

Den får åka ner i min matlåda i morrn, i gubbens är det köttfärsbiffar & mos, ska hinna koka lite lingonsylt nu på kvällen åxå, gubben jobbä ättämidda, så vi möts i dörren!

 

                                            Kram & fin kväll!!  

 

 

 
 
kicki

kicki

12 mars 2012 04:32

Mysigaste du.........mysigaste :)

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

12 mars 2012 22:21

Tack!♥ Tack!♥
Kvällskram!♥

 
Kaisa

Kaisa

12 mars 2012 09:20

Det är ju ett helt företag att hålla reda på pinnarna. Du fick han där mitt i backen, duktig syster :)))) Kram på dig ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

12 mars 2012 22:20

ja hur gör dom för att åka rätt tro?? fniss.. ;) likadant vid hästhoppning! jag skulle rida helt fel väg då åxå! & lära sej en låt om jag var sångerska? skulle jag heller inte lyckas med! äh.. bäst jag knatar i skogen, fast jag har gått vill där åxå! ha ha ha..
Kram kram!♥

 
Kikkan

Kikkan

12 mars 2012 09:53

Stolt & duktig fotograferande moster!!! Yes stora systrar vet ALLTID bäst!!!! Ha en bra vecka, Kram kram ♥♥♥ P.S Får Borlänge besök i morgon!!!

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

12 mars 2012 22:18

Japp!! :))
Ja visst är det så!! ha ha ha.. eller i alla fall ibland ;) *skratt*
Nattkram!♥

 
paloma

paloma

12 mars 2012 11:18

Härliga bilder i slalom backen! Även om jag inte är ett fan av slalom!Längd går bra, men inte utför!
Mums vilken moussakka! Ser super god ut!;) gillar bilden när malte eller petrus hoppar över ängen där! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

12 mars 2012 22:17

Jag har skippat slalomen, åkte för många år sedan, provade däremot på längdskidor för 2 år sedan, lätt som en plätt tänkte jag! tills jag föll som en fura rakt bak & svanskotan fick sej en smäll så jag blev konvalicent & sjukskriven i 3 veckor! aaaaaaj!! fniss.. sedan dess får även dom skidorna stå! gghaaa.. ;)
Kram på dej!♥

 
optimist

optimist

12 mars 2012 16:53

Vilka vackra bilder. Den med killen i backen är ju helt suverän, trots att inte syrran lyssnade på dig. Tänk att åka så där nerför i slalombacken, det har jag aldrig vågat. Jag var ju med Peter då han var i skolåldern, han tyckte om slalom, men jag stod och tittade på bara. Det var nog spännande för mig.
Gott fikabröd ser det ut att vara.
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

12 mars 2012 22:15

Jag åker inte heller slalom, eller har gjort en gång i tiden, men jag var en katastrof i backen! så det får vara *skratt* jag ser åxå på numer, lugnast så! :))
Köpe bröd är gott som omväxling ibland för gubben, bestämmer jag! fniss.. ;)
Kvällskram!♥

 
Ingen bild

Yrran

13 mars 2012 10:24

Jaja, nästa gång lovar jag att lyssna på min storasyster...
Älskar kortet i backen, så det blev ju ganska bra ändå! Skicka gärna lite bilder när du får tid.
Kram min bästa <3

Lena

14 mars 2012 21:39

Ha ha.. ;) skulle skicka dom redan samma dag, men då hade jag ju båda dina 2 mailadresser, & mins inte vilken som gällde, & ringt har jag inte heller hunnit gjort ;) & du jobbade, men dom kommer! alldelens snart! ;)
Ja annat kunde du väl inte säga om bilden? ha ha ha ha trallala... ;)
Kram min bästa!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards