frallorna

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Jag längtar till sommar & värme...

Av Lena - 7 mars 2012 21:54

 


 


 


 


 


  


Idag var kylan eländig! var ute & gick 1,5 timme på jobbet, det blåste nordan, hua man blev frusen ända in under skinnet...  -ååååå så jag fick tankar till sommaren...

  

 

  

 

  

Hänförande vackra & varma solnedgångar, ofta blev det så, för vi var ute från morgon till kväll, bad, mat, fika...

För det mesta tillsamans med min bror & kusin med familjer, & svampletning blev det åxå en hel del på öarna!

 

Nu väntar vi på snön som ska "dimpa" ner under natten, suck...

 

För övrigt blev det bara byarundor för vovvarna, då jag sjönk ner & kollade på skidskytte när jag kom hem från jobbet, spännande var det!

 

I morrn bara 2 eller 3 timmars jobb, sedan ledig tills måndag igen!

 

                 Kram på er & sussa gott när det är dax  

 
 
Lexx

Lexx

7 mars 2012 23:21

Vilka vackra och söta bilder! :D

http://Lexx.bloggplatsen.se

Lena

8 mars 2012 11:57

Tack snälla!! :))
Kram kram!♥

 
paloma

paloma

8 mars 2012 08:50

Det gör jag med!
Underbara sommarbilder! Tänkte här i går tänk om bara 2 månader 8 veckor! Är vi redan inne i Maj! Sedan är det sommar! Jag längtar! Kram till dig och dina fina vovvar och katter!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

8 mars 2012 11:57

Ja tänk! bra att du påminde mej! det är ju faktiskt inte så långt kvar innan Tusselagona, vitsippor & liljekonvaljen blommar för fullt!!♥
Tack & kram på dej!♥

 
Simona

Simona

8 mars 2012 10:09

Längtar till sommaren gör jag också ☺ Kram

http://pågottochont:blogspot.com

Lena

8 mars 2012 11:55

Ja tänk så skönt :))
Kram & fin dag!♥

 
Kaisa

Kaisa

8 mars 2012 10:25

Hoppas att du snart skall bli pigg igen. Kanske inte ge järnet utan mera få järnet :-) Stor kram Lena ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

8 mars 2012 11:55

Ha ha.. ja ge järnet skulle jag vilja göra ibland!! ;)
Kram & fin torsdag!!♥

 
optimist

optimist

8 mars 2012 11:05

Förstår att du längtar till sommaren. Ni har det ju så vackert där i Dalarna. Tjusiga bilder, klart att du längtar. Hundarna däremot, de trivs i alla väder, de har lika roligt ute, om det inte är för kallt förstås.
Såg att ni skulle få cirka 5 cm snö igen. Men du, det är vår, vi har sett några vårtecken redan, så nu dröjer det inte så länge. Några bakslag till så.
Här var det bara minus 2 i morse men det blåste nordan, inte så skönt precis.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

8 mars 2012 11:54

Ja så är det! dom älskar snön!! gör jag åxå, fast nu har jag börjat längta till vår & sommar, eller allra helst sommaren!! :))
Det snöar för fullt! ymnigt emellanåt, men det lär säkert töa bort ganska så fort, hoppas jag ;)
Igår blåste det eländigt här åxå, lite nu åxå hu hu..
Kram & fin torsdag på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards