frallorna

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Vilken ljuvlig dag!!!

Av Lena - 3 mars 2012 15:32

 

Blev en alldelens alldelens underbar åker vända! i både sol & värme  


 


 


 

             Lek lek & åter lek! sååå dom har njutit!

   

                                 Rulla rulla liten bulla! 

   

 

   

Äta snö! gjorde jag åxå! hörde på Fråga Doktorn på tv, att de där med att man får mask i magen om man äter snö, bara var en myt! & det som jag har trott på hela livet!  så idag när jag blev törstig av värmen, så åt jag lite snö! mmmm så uppfriskande!!   

   

                                             Tävling!!

   

 

   

 

   

 

   

                                    Ett Rådjur!!  

   

                                         Vackraste Petrus!  

   

                                        2 röda Gullrumpor!!  

 

Oj vilken härlig stund på åkern idag som blev närmare 2 timmar, gubben har jobbat natt, så det var bara jag & vovvarna, fickorna fulla i godis, inkallningsövningar utan störning, då vi hade hela vidderna för oss själva, jag strövade bara där, fotade & njöt, vovvarna luktade & luktade, massa nya dofter & Märta hon satt & solade till & från! bus & lek, mmmm så mysigt!  

 

Mat i magarna, vilat & nu är det skidskytte på gång!

 

Hoppas ni mina fina bloggisar åxå har samma härliga sol hos er!!?

 

                        Kram kram! vi ses till kvällen!   

 
 
Ingen bild

Kerstin.

3 mars 2012 17:54

Otroligt härliga bilder,och glada busiga hundar!!vi har också varit på åker och gott i dag,det var så halt på vägen så vi tog åkern i stället,men i skogen så var det snö,så vi kom i alla fall hem utan å dratta på ända,men det gjorde jag i går så man är lite blå här å där.
Ha en skön myskväll Kerstin......

Lena

3 mars 2012 20:09

Ja halt som kattsingen! så därför gick vi ner så vi slapp den där lutande åkervägen, för där hade vi alla säkert druttat på rumpan! hu hu..
Ramla vill jag inte! uch så ont ;)
Kram på dej du blåslagna! ;)♥

 
Kaisa

Kaisa

3 mars 2012 18:57

Dagen var helt underbar här också, det blev så varmt att jackan åkte av.... Kvällskramar ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

3 mars 2012 20:08

Samma här, nästan så man ville ta av jackan!, men jag hade ingenstans att lägga den där på åkern he he.. ;)
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards