frallorna

Alla inlägg under februari 2012

Av Lena - 19 februari 2012 21:19

 

Blev en eftermiddags promenad, lite kyligare.

 

Trött, snart tror jag John Blund kommer...  

 

I morrn härligt jobb som alltid! pluss lite prover som ska tas, på mina

blod & järnvärden & så! bra!  

 

                         Kram & fin kväll & sussa gott!  


Av Lena - 19 februari 2012 13:36

 


 


 

Gubben jobbä ättämidda idag, men vi han med en skön åkervända i alla fall!

Snacka om att just när vi kom fram, kom en snöby över oss!!  men det gjorde inte så mycket, & pluss 2 grader! bara en sån sak!  


 


 

Men efter 20 minuter ungefär, så var det över, & det sprack upp lite!


 


 


 


 


 


 

En skön vända, med det sedvanliga, fika & fota!  

 

Gösses säger jag bara, Melodifestivalen... -hur kunde Ranelid gå till Globen??

inga vidare låtar, som jag anat, men han var i alla fall sämst enligt

mej! suck & pust.. 

 

Någon promenad kvarstår, lite mat & tv!

 

                                Kram på er & fin söndag!  


Av Lena - 18 februari 2012 19:30

 

Bilden vacker som en tavla, sa en vän, ja kanske? i alla fall objektet! -Petrus!  

 

Små vändor i snö, blåste & regn.

 

Har längtat som en tok efter glass! men efterssom jag inte äter något socker, eller tillgjort socker, så finns ingen att köpa.

Men så kom jag på att jag för en så där 10 till 13 år sedan, så köpte jag en Glassmaskin! inte väl använd direkt, men nu dammades den av & en påhittad egen tillverkad glass började visspas runt!     

En Hallonglass! visspad grädde, hela mosade hallon, hackad mörk hallonchoklad & massa nötter, den blev som en enda lång dröm...  

  

Ligger i frysen i väntan på Melodifestivalen! då ska vi äta den, gubben & jag!

-ok, kanske vovvarna får smaka en sked åxå 

 

Nu hoppas jag på några bra låtar! lite skralt på den fronten från dom förra omgångarna. 

 

                                     Kram & fin kväll!  

Av Lena - 18 februari 2012 11:36

 

Igår sken solen!! & vi var ute i sol!! fantastiskt väder!! Nu snö snö & blåst...  

  

 

  

 

  

 

Nåja, vi får ha en kura inne dag! mysigt de med!  även om solen & värmen är att föredra!

 

Morgonkissen är gjord, & en liten vända med Petrus, nu strax en vända med Malte & Märta, den blir åxå ganska så kort.

 

Melodifestivalen i kväll, bara 3,5 mil bort, i Leksand, skulle väl egentligen ha masat sej dit för att en gång i livet se den "live"! men nej... -Jag trivs bättre hääär, där jag kan lukta på blommorna &....  -typ ytterst HEMMAKÄR!!  

-så vad är väl en kväll på Slottet... -nej inte ens det Askungen! ha ha ha.. -ni fattar?

-INGET! går upp mot golvsängen med gubben & vovvarna!  

 

Blåser så det knakar i stugan, skynda ut & få lite frisk luft & in i värmen igen! tjohoo!

 

                                 Kram & fin lördag  

 

 

Av Lena - 17 februari 2012 21:39

 

                                         Märta bland kvistar  

 

Vet inte om ni tycker bilden var så speciell?? men jag älskar den!  

 

Kollat The Voice! gösses Amalia vad Carolas tjej sjön skjortan av hela programet!!

-jag blev helt nockad!  -vilka toner, så pricksäker -fick ståpäls som Gunde sa.

 

                                       Kram & sussa gott  


Av Lena - 17 februari 2012 14:24

 

        Idag fyller vår son 26 år! GRATTIS GRATTIS älskade unge!! 

 

Ingen fest idag, då alla mina gubbar jobbä ättämidda! den blir senare...


 

Vi åkte till åkrarna innan jobbet väntade, & faktiskt så slapp dom sina täcken! riktigt varmt faktiskt!, gick inte att ta bilen ända fram som vi brukar, för mycket snö i vägen, så det blev lite puls innan friheten & leken tog vid!!


 


 


 


 


 


 


                


  

En alldelens underbar stund, med kaffe, kaka, hundgodis, bus & lek i en strålande värmande sol!

 

Vandrade hemåt, koppel på, för taggtråd kantar vägen  hua.

 

Mat i magarna, gubben har åkt, strax en byavända i solen som fortfarande är! gäller att passa på! för i morrn ska det vara snöoväder över oss!

 

En supersöt bild från dagen kommer lite senare!  

 

                                      Kram på er & fin fredag!  

 

Av Lena - 16 februari 2012 19:26

Bild från söndagen

  

Har inte hänt så mycket, jobbat klart för veckan, gått en skogsvända med Märta & Malte, fick vara lösa i skogen, gösses så dom rumlade runt!!  Hade ingen kamera med mej, för det små snöade, synd tänkte jag där i skogen, för jag hade fått massa tok kort eller film...

 

Det kom inte jätte mycket snö! bara lite lite, men det räckte gott! vi har så vi klarar oss ändå  

 

Nu Halv Åtta! & mys på golvsängen!

 

                                                Kram på er!  


Av Lena - 16 februari 2012 09:19

 

                                En bild från i söndags  

 

Strax till jobbet, men bara i 3 timmar, sedan ledig!

 

Lite mat gjorde susen för yrseln i går, men någon promenad med vovvarna orkade jag inte med.

 

Minus 7 till 8, & en klar himmel, fast enligt tv så ska vi få värsta snöovädret på dagen, hoppas jag hinner hem bara...

 

                     Kram på er mina fina & må så gott!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards