frallorna

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Lena - 20 februari 2012 21:36

 

Gubben sa: -jag har ju gått 2 vändor med hundarna innan du kom hem, det kan väl räcka om du är trött?

-Tack hjärtat  ! -& så blev det, dom fick vara på tomten & rasta & springa av sej istället, i stormen & snöandet! det viner i huset...

 

                             Kram mina fina! & sussa sött!  

 

 


Av Lena - 20 februari 2012 16:12

 

Vacker Petrus bild från 20/3 2011

 

Kommit hem från jobbet, lite trött, hade örvärk i natt, kände mej lite krass, men på morgonen var det bättre.

 

Tagit blodprover, & är attans svårstucken, hon fick några dyrbara droppar bara, på fjärde sticket. Tur jag inte är stick rädd! Samma visa så gott som alltid, sköterskan beklagade, en arm kommer jag bli helblå på, men det spelar ingen roll sa jag, -ska ändå inte gå någon "catwalk" eller modefota!  

 

Dagens sköterska lixom fler har sagt, att jag borde få en sån där dosa inopererad nednaför halsen, som man bara sticker i, men hua,  -då måste man sövas & så, & har hört att det inte alls är så enkelt! -någon som vet något om det???

 

Kan bara hålla tummarna för att Järnet är bra, annars måste jag ha dropp, & då vete kattsingen vart det ska in? mina fötter klarar inte fler stick har vi konstaterat, inte armar eller händer heller, men ev på benen?... skulle ha haft gubbens härliga ådror, såna där stora utanpåliggande, -mums att sticka i!  

 

Nog om detta! det finns värre eländen i världen!...

 

En byapromenad väntar, rått & grått väder, men på förmiddagen hade vi blå himmel & sol! & planerade för när jag skulle komma hem, hur mysig vända vi skulle göra, nu bara trött & gråväder, stackars vovvarna så det kan bli...  

 

                                             Kram kram!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards