frallorna

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Lena - 4 februari 2012 17:45

 

Lika glad som alltid över att få komma ut på en vända, var Malte idag åxå!...


 

... men hallå där? -vad är detta för "tjej kissnings stil"?  


 

-Va saru mamma? är jag en tjej?? -Nejdå mitt älskade hjärta! du är bara du  


 

Sedan kom tasskrampen! tog tassen i handen & värmde den lite, sedan så vi fick springa fort fort hem!! ingen salva hade vi på innan vi gick ut, skulle ju bara ut på en snabbis..


 

En snabbis för Petrus åxå, nosa nosa, både här &...


 

... där! uha så kallt med all snö, men han följde ett "spår"  


 

Tänk om det varit lite mildare ute ändå, funderar Petrus, då hade vi kunnat gå en lång vända...


 

... men som läget var bidde det inte så!, & jag kan säga att denna plats var populär efter ute vändan, vid ett värmande element  


 


Så blir det kallare & kallare igen, -21 just nu, några grader mildare under dagen när solen lyste, men jag vet inte om man känner så stor skillnad på -16 & -24?...

 

Så var det dax för årets Melodifestival!! denna Festival har jag älskat & väntat på lika mycket varje gång ända sedan jag var sex sju år sådär, fastän denna gång har jag inte hunnit längta! helt plötsligt bara är den igång!! spännande!!  

 

Varmt & skönt inne hela dagen, blev 25 pluss mitt på dagen  , då solen strålade in, härligt! & nu eldar gubben för fullt, ändå pylsar jag med filtar till höger & vänster, tycker det är så mysigt att krypa under i alla fall lixom!  

 

Hundmats kok av mörad bog & slantade morötter, & av samma kött, några portioner till gubben -kaloppsgryta med morötter, lök & slutligen grädde, blev som en drömm...

 

Rensat ur ännu mer ur frysen, Skatorna, Kajorna & Kråkorna fick samsas på 4 liter matbröd , kokoskakor, sockerkakor & bullar i småbitar, hoppas dom blev lite mätta!

I morrn ska jag plocka ur det sista till fåglarna, & ställa bär & det som ska vara kvar på altanen & frosta av frysen, behöver verkligen göras! massa is i den...

& efter det får jag väl ta & köpa Skatmat!  om kylan håller i sej på detta vis, vanligen så får dom matrester & någon misslyckad kaka då & då, men i denna bistra tid, behöver dom mer mat än så tänker jag, det tar att hålla värmen när det är som det är  ute nu, hu hu...   

 

                                 Kram på er & mysig kväll!  


Av Lena - 4 februari 2012 09:40

 

Kolla va?? -Vår finaste Prinsessa Märta Louise!! är hon inte vacker så säj?  

-eller är det bara ett "modershjärta" som tycker det??

 

Kan för övrigt berätta att vi har det kallt nu   -22,2 visade tempen, men då visar den lite fel, då den sitter under tak & lite för närma huset, så man måste lägg på lite mer, ungefär 1,5 grad till, så då snuddar det vid -24! det är den sanna temperaturen här nu!!  & då är det ändå minst 2 grader kallare i byn nedanför

oss! hua...

Alla vovvarna ville ut! & in "lite" fortare än vid -15 om jag säger så  

 

-Kerstin!! (Kapers matte i en by någon kilometer härifrån, -hur kallt hade ni i morse & nu??

 

  

Vackert annars, ser ut att bli en strålande dag! dock kommer vi bara vara inne!

 

Massa bra på tv:n! Skid skytte, slalom, repriser jag missat i veckan, & strax Master Chef in Australia för barn, gösses Amalia, dom är så duktiga så man baxnar! en 10 åring som gör mat bättre än en vuxen kock! spännande & ytterst imponerande!!

 

Jag ska börja elda om en stund, vi hade +23,5 ända tills kl 06.00, nu "bara" +22  men å andra sidan börjar solen flöda in i köket! så den kanske åxå ger lite värme...

 

                  Kram kram & var försiktiga om ni måste ut!  

 


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards